دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین امروز برگزار می شود

© Sputnik / Stringerدور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین امروز برگزار می شود
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین امروز برگزار می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مبارزه انتخاباتی ریاست جمهوری اوکراین بین ولادیمیر زیلنسکی و پترو پروشنکو در حال برگزاری است.

به گزارش اسپوتنیک، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین دو کاندید حضور دارند که هر دو آنها طرفدار غرب بوده و خواهان حضور اوکراین در صف کشورهای غربی هستند. از این بین ولادیمیر زلنسکی، هنرپیشه و کمدین اوکراینی توانسته بود در دور اول انتخابات ریاست جمهوری اوکراین با کسب 30.02 درصد آرا در مقام نخست قرار گیرد و پس از وی، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری کنونی اوکراین با 16.86 درصد آرا در جایگاه بعدی قرار بگیرد. از آنجاییکه در دور قبل هیچ یک از کاندیداها موفق نشده بودند بیش از 50 درصد آرا را از آن خود کنند، بر همین اساس انتخابات به دور دوم کشیده شد.

برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در سراسر این کشور 199 حوزه انتخاباتی و همچنان یک حوزه انتخاباتی خارجی ایجاد شده که شامل 29982 مرکز انتخاباتی می‌باشند.

تعداد تقریبی رای دهندگان موجود در فهرست این حوزه ها 30 میلیون و 311 هزار و 492 مورد است. ولادیمیر زلنسکی که فاقد هرگونه تجربه سیاسی است، در یک نمایش طنز تلویزیونی نقش رئیس جمهوری اوکراین را بازی کرده بود. زلنسکی وعده داده است که با فساد در این کشور 42 میلیون نفری که یکی از کشورهای فقیر در اروپا است، مبارزه کند. پترو پروشنکو از سال 2014 رئیس‌جمهور اوکراین است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала