مرکز شروع آتش در کلیسای جامع نوتردام

© AP Photo / Thierry Malletمرکز شروع آتش در کلیسای جامع نوتردام
مرکز شروع آتش در کلیسای جامع نوتردام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس عکس‌ها و فیلم‌های جمع آوری شده مرکز آتش در کلیسای جامع نوتردام در قسمت مرکزی سقف این کلیسا قرار داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNN، مرکز آتش در کلیسای جامع نوتردام در قسمت مرکزی سقف در کنار منار مخروطی قرار داشته است. این نتیجه گیری مستند بر عکس‌ها و فیلم‌های جمع آوری شده است.
در حال حاضر پلیس در حال مطالعه کار سنسورهای ایمنی آتش نشانی و آسانسور است که توسط بازسازی کنندگان کلیسای جامع ساخته شده است.

آتش سوزی در کلیسایی در میدان ایزمایلوف در سنت پترزبورگ - اسپوتنیک ایران
کلیساهایی که در آتش سوختند

شب 15ام آوریل، داربست اتاق زیر شیروانی کلیسای جامع نوتردام پاریس آتش گرفت. بعد از مدتی سقف، منار مخروطی و ساعت این کلیسا سقوط کرد. تنها 9 ساعت پس از شروع آتش و در صبح روز 16ام آوریل، آتش خاموش شد.
بسیاری از گنجینه‌های فرهنگی این کلیسا نجات داده شدند. در فرانسه، جمع آوری پول برای بازسازی کلیسای جامع آغاز شده است. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، وعده داده است که نوتردام در طی پنج سال آینده احیا شود، اگرچه کارشناسان تخمین می زنند که مدت زمان لازم برای بازسازی این کلیسا 10 سال است. به گفته رمی ایتز، دادستان پاریس آتش ناخواسته بوده است.
کلیسای جامع نوتردام پاریس از قرن یازدهم بر پاریس مشرف بوده ‌است و از مظاهر ملی و فرهنگی فرانسه محسوب می‌شود. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در منطقه چهارم در مرکز پاریس واقع شده‌است. این کلیسا چند بار در طول تاریخ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است؛ از جمله در ۱۸۴۱ (میلادی) توسط دو معمار ماهر اوژن ویوله لودوک و ژان باتیست لاسو.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала