تعداد کهنسالان جهان بیش از کودکان شد

CC0 / Pixabay / تعداد کهنسالان جهان بیش از کودکان شد
تعداد کهنسالان جهان بیش از کودکان شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای نخستین بار اواخر سال 2018 تعداد کهنسالان از بچه ها بیشتر شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به داده های سازمان ملل متحد، اواخر سال 2018 میلادی، در جهان 705 میلیون نفر بالای 65 سال به ثبت رسید و تعداد کودکان زیر 5 سال 680 میلیون نفر اعلام شد.

تا سال 2025 این فاصله بیشتر خواهد شد و در ازای هر کودک زیر 5 سال، دو کهنسال وجود خواهد داشت. به گفته متخصصان جمعیت شناسی، تعداد زیاد کهنسالان در کشورهای پیشرفته به ثبت رسیده است.

کلاه روسی نماینده انگلیس در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
کلاه روسی نماینده انگلیس در سازمان ملل

در این کشورها سطح زادو ولد خیلی پایین است. بدین ترتیب حفظ جامعه جهانی در حالت نرمال خیلی دشوار خواهد شد.

کریستوفر ماری رئیس انستیتوی ارزیابی وضعیت بهداشت و بهداری وابسته به دانشگاه واشنگتن در ادامه گفت:«این اختلاف موجودیت  کشور و نه فقط اقتصاد آن را به خطر می اندازد. اگر این روند حفظ شود، نسل جدید آنقدر کم جمعیت خواهد بود که قادر نخواهد بود نیازهای کهنسالان را تأمین کند».

طی نیم قرن اخیر، طول عمر متوسط انسان از 52 سال به 72 سال افزایش یافته است. مطابق با تحقیقات انجام شده بیشترین افراد کهنسال در ژاپن زندگی می کنند- 27 درصد کل جمعیت کشور. ایتالیا با 23 درصد در ردیف دوم و اتحادیه اروپا با 19,7% در جای سوم قرار دارد. آمریکا با 15,4 در ردیف چهارم و روسیه 14,1 درصد در ردیف پنجم و پس از آن کشورهای چین،برزیل، ترکیه، هند و ایران قرار دارند.

برای کاهش تأثیر پیری جمعیت، دولت ها باید توجه بیشتری به عرصه بهداشت و بهداری مبذول دارند. افراد سالم می توانند از شانس بالایی برای داشتن فرزندان بیشتر برخوردار شوند. آنها در دوران پیری نیاز کمتری به خدمات پزشکی خواهند داشت که تا حد زیادی باعث کاهش هزینه ها در عرصه اجتماعی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала