درخواست بشار اسد از روسیه

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست بشار اسد از روسیه
درخواست بشار اسد از روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دمشق خواهان اجرای توافق روسیه و ترکیه درباره ادلب شد.

توافق روسیه و ترکیه برای نابودی تروریست ها در ادلب سوریه - اسپوتنیک ایران
توافق روسیه و ترکیه برای نابودی تروریست ها در ادلب سوریه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا ، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه روز جمعه از الکساندر لاورنتیف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده رئیس‌جمهوری این کشور در دمشق پذیرایی و با او درباره دستورکار دور آتی مذاکرات آستانه و تحولات بحران سوریه گفتگو کرد.
بشار اسد و لاورنتیف بر اهمیت هماهنگی مستمر میان دو طرف درباره مسائل مشترک برای تحقق خواسته‌های مردم سوریه و در رأس آن رهایی از تروریسم و بازگشت امنیت و ثبات به تمامی خاک سوریه تأکید کردند.
بشار اسد بر لزوم تلاش برای از بین بردن موانعی تأکید کرد که بر سر راه توافق روسیه و ترکیه درباره ادلب است.
لاورنتیف نیز نسبت به موفقیت مذاکرات آستانه و تحقق موفقیت‌های بیشتر چه درباره نابودی تروریسم یا روند سیاسی و کمیته قانون اساسی و چه درباره سرنوشت مفقودشدگان و بازگشت آوارگان و بازسازی سوریه ابراز امیدواری کرد.
در این دیدار درباره طرح‌های مربوط به تبادل بازداشت‌شدگان و مشخص شدن سرنوشت مفقودی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در این راستا صحبت شد.
یادآور می شود پیشتر روسیه و ترکیه درباره مبارزه مشترک با تروریست ها در شهر ادلب سوریه به توافق رسیده بودند.
درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین انها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала