اعلام حالت فوق‌العاده در خرمشهر

© Sputnikاعلام حالت فوق‌العاده در خرمشهر
اعلام حالت فوق‌العاده در خرمشهر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استانداری استان خوزستان در خرمشهر حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کورش مودت، سرپرست فرمانداری خرمشهر از اعلام حالت فوق‌العاده در خرمشهر توسط استانداری استان خوزستان خبر داد.
مودت در خصوص علت اعلام حالت فوق‌العاده در این شهر اظهار داشت: مد اکبر از روز شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری در اروندرود و رودخانه کارون رخ می‌دهد بنابراین در این مدت از سوی استانداری حالت فوق‌العاده در خرمشهر اعلام شده است.

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی ایران - اسپوتنیک ایران
آماده‌باش دستگاه‌های امدادی ایران

سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه افزود: پیش‌بینی شده مد اکبر در نیمه ماه قمری و هنگام کامل شدن ماه، چند بار تکرار شود. همچنین به دلیل اینکه اکنون سطح آب رودخانه بالاست در صورتی که آمادگی لازم را نداشته باشیم ممکن است مشکلاتی ایجاد شود و برخی نقاط دچار آبگرفتگی شوند.
طی هفته های اخیر، ایران با سیلاب شدید مواجه شده که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر قرار داده است و ده ها هزار نفر از مردم این کشور را با مشکلاتی روبرو کرده است. همچنین جاده ها، زیرساخت ها و منازل بسیاری بر اثر وقوع سیل آسیب دیده و یا تخریب شده اند. به نقل از وزارت کشور ایران، حدود 400 شهر و روستا در 25 استان ایران با مشکلات مواجه شده اند و تاکنون 40 هزار میلیارد تومان خسارت وارده سیل به استان های ایران بوده و بر اثر سیل 78 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала