اتحادیه اروپا 40 میلیون یورو به آنجلیناجولی کمک کرده اما به ایران فقط 1.5 میلیون

© Photo / Kuwait News Agency (KUNA)اتحادیه اروپا 40 میلیون یورو به آنجلیناجولی کمک کرده اما به ایران فقط 1.5 میلیون
اتحادیه اروپا 40 میلیون یورو به آنجلیناجولی کمک کرده اما به ایران فقط 1.5 میلیون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی کمک های اتحادیه اروپا به سیل زدگان ایران را ناچیز خوانده و اعلام کرد کمک های اروپاییان به آنجلینا جولی به مراتب بیشتر بوده است.

ارسال کمک‌های مشترک امارات و عربستان برای سیل‌زدگان ایران - اسپوتنیک ایران
ارسال کمک‌های مشترک امارات و عربستان برای سیل‌زدگان ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، رئیس کمیته امداد اعلام کرد آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در ۴ مرحله، مبلغ چهار میلیارد تومان برای کمک به سیل‌زدگان به کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت‌ کردند.
وی در ادامه با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور اظهار داشت: مردم ما در این حادثه ۱۱۶ میلیارد تومان به کمیته امداد برای کمک به سیل زدگان کمک کردند که این رقم خیلی بالایی است.
فتاح گفت: آمریکا اجازه نداد کمک‌های خارجی برای سیل زدگان به دست هلال احمر برسد، البته بنده معتقدم که اتحادیه اروپا با کمک یک و نیم میلیون یورویی که رقم ناچیزی است نیز به ملت ایران اهانت کرد.
رئیس کمیته امداد افزود: اتحادیه اروپا هم ۱.۵ میلیون یورو به سیل زدگان کشورمان کمک کرد، وزارت امور خارجه باید این رقم ناچیز را در حالی که هنوز آن را هم نداده اند به صورت اروپایی‌ها می‌زد. کمک ۱.۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران در حالی است که آن‌ها ۴۰ میلیون یورو به آنجلیناجولی که یک رقاصه است کمک کردند.
طی هفته های اخیر، ایران با سیلاب شدید مواجه شده که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر قرار داده است و ده ها هزار نفر از مردم این کشور را با مشکلاتی روبرو کرده است. همچنین جاده ها، زیرساخت ها و منازل بسیاری بر اثر وقوع سیل آسیب دیده و یا تخریب شده اند. به نقل از وزارت کشور ایران، حدود 400 شهر و روستا در 25 استان ایران با مشکلات مواجه شده اند و تاکنون 40 هزار میلیارد تومان خسارت وارده سیل به استان های ایران بوده و بر اثر سیل 78 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала