شناسایی تعداد زیادی از جاسوسان در مراکز حساس ایران

© Fotolia / Glebstockشناسایی تعداد زیادی از جاسوسان در مراکز حساس ایران
شناسایی تعداد زیادی از جاسوسان  در مراکز حساس ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر اطلاعات ایران از شناسایی تعداد زیادی از جاسوسان سرویس‌های اطلاعاتی خارجی در کشور خود خبر داد.
کارزار جنگ اطلاعاتی ایران و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کارزار جنگ اطلاعاتی ایران و اسرائیل
به گزارش اسپوتنیک به نقل ازایسنا، محمود علوی خاطرنشان کرد: تلاش سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه برای جلب جاسوس خنثی شده است. ده‌ها جاسوس که جذب سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه شده بودند، در مراکز حساس کشور شناسایی شده و در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفته‌اند.
وی در ادامه گفت: در ضد جاسوسی، راهبرد را از ضد جاسوسی پدافندی به راهبرد ضد جاسوسی آفندی تغییر داده و در مصاف با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و دشمن ضربه‌های کاری وارد کردیم. در برابر آمریکا، سی‌آی‌اِی شبکه جاسوسی این کشور ۲۹۰ جاسوس در کشورهای مختلف از جمله ایران شناسایی شدند و تبادل اطلاعاتی با کشورهای دوست صورت گرفت و ارتباط با آن با منابع بهم ریخت و کمیته شکست در آمریکا تشکیل شد و رئیس سی‌آی‌اِی این ضربه را تأیید کرد.
وی ادامه داد: اخیراً یاهو نیوز با ۱۹ نفر از صاحب نظران امنیتی آمریکا مصاحبه داشت که یکی از آنها اروین مکلو تحلیل‌گر امنیت ملی آمریکاست که گفت این اتفاق فاجعه‌آمیزترین شکست بعد از ۱۱ سپتامبر است. یکی دیگر از مقامات سی‌آی‌اِی آمریکا می‌گوید وقتی این اتفاق افتاد، گویا هیچ مسئله‌ای دیگر برای ما وجود نداشت، وقتی سوخت و سازهایی رخ می‌دهد همه چیز بد و تاریک پیش می‌رود. این ضربه طوری بود که آمریکایی‌ها از آن به عنوان افتضاح اطلاعاتی یاد کردند و در آینده نزدیک جزئیات آن در مصاف با سی‌آی‌اِی در اختیار مردم از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
علوی ئر پایان گفت: "چنین اقدامی درباره اِم‌آی‌سیکس انگلیس هم صورت گرفته که به استحضار مردم خواهد رسید" و همچنین از موفقیت های ایران در مبارزه با جاسوسان اسرائیل سخن گفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала