درخواست آمریکا برای جلوگیری از پرواز هواپیماهای روسیه به ونزوئلا

© AFP 2023 / Yuri Cortezدرخواست آمریکا برای جلوگیری از پرواز هواپیماهای روسیه به ونزوئلا
درخواست آمریکا برای جلوگیری از پرواز هواپیماهای روسیه به ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از تمامی کشورها خواست تا مانع از پرواز هواپیماهای روسیه به ونزوئلا شوند.

به گزارش اسپوتنیک، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر خود از کشورهای جهان خواست که اجازه ندهند هواپیماهایی که از روسیه عازم ونزوئلا هستند از حریم هوایی آنها عبور کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: ما اقدام اخیر دولت مالت در جلوگیری از استفاده هواپیماهای روسی از حریم هوایی این کشور برای کمک‌رسانی به رژیم ونزوئلا را تحسین می‌کنیم و از همه کشورها می‌خواهیم که از این حرکت دولت مالت الگو بگیرند و از کمک‌رسانی کرملین به مادوروی دیکتاتور جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش از این از امتناع دولت مالت برای عبور دو هواپیمای روسیه به ونزوئلا خبر داده بود.

شایان ذکر است که اعتراضات گسترده علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد و خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا در روز 23 ژانویه خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل این بحران بپردازند و مخالفت خود با دخالت های خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала