گسترش عملیات جاسوسی آمریکا علیه روسیه و ایران

© Photo / YouTube/The OSS Societyگسترش عملیات جاسوسی آمریکا علیه روسیه و ایران
گسترش عملیات جاسوسی آمریکا علیه روسیه و ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم جینا اتسپل، رئیس سازمان سیا اعلام کرد این سازمان پس از عملیات تروریستی سپتامبر سال 2001 به مراقبت بر مسکو و تهران توجه زیادی نشان نمی داد اما در سال گذشته به تجدید توزیع امکانات خود در راستای فعالیت بیشتر در این راستا ها پرداخته است.

 

طرح محرمانه سازمان سیا برای اخلال در صنایع موشکی ایران - اسپوتنیک ایران
طرح محرمانه سازمان سیا برای اخلال در صنایع موشکی ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال ، رئیس سازمان سیا گفته است در سال گذشته نیروهای بیشتری برای جاسوسی علیه روسیه و ایران تخصیص داده شده است. جینا هاسپل اظهار داشت این کار پس از عقب ماندگی چندین ساله صورت گرفت که دلیل آن تمرکز توجه ماموران سیا به مبارزه با تروریسم پس از عملیات تروریستی 11 سپتامبر بود. وی گفت:" ما هنوز کارهای زیادی در این راستاها داریم".
رئیس سازمان سیا تصریح کرد این سازمان با وجود ادامه توجه به مبارزه با داعش و القاعده (گروهک های تروریستی ممنوعه در روسیه)، مقابله با داشمنان دولت امریکا در مسکو، تهران و پیونگ یانگ را اولویت در فعالیت خود کرده است.
ماموران سابق سیا و دیپلمات های امریکایی به روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کردند کاهش کنترل روسیه از سوی سیا پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 باعث ناتوانی این سازمان اطلاعاتی در پیش بینی "دخالت" روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در ایالاتت متحده و همچنین امور اوکراین در سال 2014 شده است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала