جنگنده های رادارگریز آمریکا مراقب حضور روسیه و ایران در سوریه خواهند بود

© Photo / Public Domain/U.S. Air Force photo by Staff Sgt. Andrew Leeهواپیما های F-35A مراقب حضور روسیه و ایران در سوریه خواهند بود
هواپیما های F-35A مراقب حضور روسیه و ایران در سوریه خواهند بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی آمریکا استقرار هواپیما های نسل پنجم F-35A Lightning II در خاورمیانه را آغاز کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک، نشریه The Drive ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان می سازد که هواپیما های F-35A امکانات ضد تروریستی ائتلاف غربی تحت رهبری آمریکا را از جمله در سوریه و عراق و همچنین افغانستان گسترش خواهند داد. ضمناً جنگنده های F-22 Raptor که هواپیما های نسل پنجم F-35A Lightning II جانشین آنها شده اند، خاورمیانه را ترک کرده اند.
نشریه The Drive می نویسد F-35A Lightning II دارای امکانات زیادی برای مقابله با سامانه های جنگ الکترونیک روسیه و ایران در سوریه است و همچنین وسایل خوبی برای جمع آوری اطلاعات درباره سامانه های دفاع ضد موشکی مستفر در این کشور در اختیار دارد. همچنین این جنگنده در مقایسه با F-22 Raptor حامل تسلیحات پیشرفته تر از جمله بمب های دارای وسایل نشانه گیری لیزری و الکترواپتیک برای هدف قرار دادن اهداف متحرک است.
خاطرنشان می شود این هواپیمای سریع و رادارگریز می تواند بر جنگنده روسی سوخو 57 غلبه کند.
بابک تقوی، تحلیلگر نظامی مقیم مالت در توئیتر توضیح داده که 6 فروند از هواپیما های نسل پنجم F-35A Lightning II از امریکا به امارات عربی متحده پرواز کرده اند اما مجله امریکایی The Aviationist از اعزام 4 فروند از این هواپیما ها به خاورمیانه خبر داده است. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала