معاون ریاست جمهوری ایران: پرداخت خسارت به سیل زدگان اولویت دولت است

© AP Photo / Mohsen Esmaeilzadeh/ISNAمعاون ریاست جمهوری ایران: پرداخت خسارت به سیل زدگان اولویت دولت است
معاون ریاست جمهوری ایران: پرداخت خسارت به سیل زدگان اولویت دولت است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رییس‌جمهور ایران با اشاره به اولویت نخست دولت گفت: اولویت نخست دولت در مدیریت بحران ناشی از سیل، پرداخت هزینه خسارات، تعمیر و ساخت مسکن برای مردم سیل زده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رییس‌جمهور ایران در این جلسه ای اولویت نخست دولت را مدیریت در بحران ناشی از سیل و پرداخت هزینه خسارات، تعمیر و ساخت مسکن برای مردم سیل زده عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: تأمین اسباب و وسایل زندگی مردم نیز از اولویت های مهم است که دولت آن را در دستور کار خود دارد و باید در زمانی کوتاه پرداخت کرد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: کسب و کار مردم در مناطق سیل زده بخصوص در بخش کشاورزی متحمل خسارات زیادی شده است که بر اساس شاخص هایی که به تصویب هیأت دولت رسیده است، این خسارات نیز باید در کوتاه‌ترین زمان حداکثر طی دو ماه جبران شود.

جهانگیری تأکید کرد: با توجه به اعلام ظرفیت های قانونی بودجه سال 98 و تسهیلات قرض الحسنه، چنانچه کسری وجود داشته باشد از ظرفیت های دیگر از جمله صندوق توسعه ملی استفاده خواهد شد که بخش اصلی خسارت مردم در دو ماه آینده پرداخت شود. با توجه به اینکه بحران سیل هنوز خاتمه نیافته و در روزها و هفته‌های آینده نیز احتمال قوع سیل و بروز خسارت وجود دارد، باید به طور مستمر و روزانه برآورد خسارات محاسبه شود تا همه کسانی که متحمل خسارت شده اند مد نظر قرار گیرند. برآوردهای اولیه نشان می دهد که خسارات ناشی از سیل اخیر در استان های مختلف به ویژه گلستان، لرستان و خوزستان در حدود 40 هزار میلیارد تومان بوده است.

طی هفته های اخیر، ایران با سیلاب شدید مواجه شده که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر قرار داده است و ده ها هزار نفر از مردم این کشور را با مشکلاتی روبرو کرده است. همچنین جاده ها، زیرساخت ها و منازل بسیاری بر اثر وقوع سیل آسیب دیده و یا تخریب شده اند. به نقل از وزارت کشور ایران، حدود 400 شهر و روستا در 25 استان ایران با مشکلات مواجه شده اند و بر اثر سیل 78 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала