چهل میلیون حمله سایبری پس از بازداشت آسانژ

© Fotolia / ranczandrasحمله سایبری
حمله سایبری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات اکوادور اطلاع دادند که پس از دستگیری آسانژ 40 میلیون حمله سایبری در اکوادور به ثبت رسیده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس،بیش از 40 میلیون حمله سایبری در اکوادور به ثبت رسید که پس از بازداشت آسانژ انجام شده بود.

معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات اکوادور اعلام کرد که حملات سایبری در روز پنج شنبه عمدتا از برزیل،آمریکا، هلند، رومانی، آلمان، فرانسه، اتریش،بریتانیا و از داخل اکوادور انجام شدند. بطور کلی تمام سازمان ها و ساختارهای مهم دولتی مورد حمله سایبری قرار گرفتند.اما بیشترین حملات به وزارت خارجه اکوادور، بانک مرکزی و دبیرخانه ریاست جمهوری و سرویس خزانه داخلی و چند دانشگاه صورت گرفت. اما هیچگونه اطلاعاتی به سرقت نرفته است.

مدتی قبل گزارش شد که کشور اکوادور که آسانژ از سال 2012 در آنجا پنهان شده بود از دادن پناهندگی سیاسی به وی خودداری ورزید. پلیس بریتانیا اعلام کرد که آسانژ دستگیر شد. دادستان کل آمریکا اعلام کرد که آسانژ متهم به تحریکات با هدف هک کامپیوتری شده است و اگر اتهام او به اثبات برسد تا 5 سال حبس در انتظار اوست.

شایان ذکر است که آسانژ در رابطه با مطالب منتشره در «ویکیلیکس» مرتبط با نظامیان آمریکایی از جمله عملیات آمریکا در افغانستان و عراق و شرایط نگهداری زندانیان در زندان گوآنتانامو به شهرت جهانی رسید.

از سال 2012، آسانژ در سفارت اکوادور در لندن به عنوان پناهنده قرار دارد. مدتی قبل دادستانی سوئد او را متهم به آزار و اذیت جنسی کرده بود که به اثبات نرسید. مدت اعتبار این پرونده ها به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала