نمایش هوایی جنگنده کوثر

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جت جنگنده ایرانی "کوثر"
جت جنگنده ایرانی کوثر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیمای جنگنده کاملا ایرانی کوثر برای نخستین بار در آسمان تهران نمایش هوایی داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، جنگنده کوثر به همراه هواپیماهای جنگنده صاعقه، اف پنج و میگ 29 به منظور انجام نمایش و تمرین هوایی از فرودگاه مهرآباد به پرواز در آمد.

علاوه بر هواپیماهای جنگنده ارتش، هواپیمای سوخت رسان بوئینگ 747 ارتش نیز در این روز به منظور انجام تمرین سوختگیری به پرواز در آمد.

این تمرین نظامی پیش از برگزاری رژه روز ارتش ایران و نیروی زمینی برگزار شد و جنگنده ها خود را برای نمایش هوایی در روز رژه آماده کردند.

جنگنده کوثر که مرداد سال گذشته برای نخستین بار رونمایی و در آبان ماه خط تولید انبوه آن به بهره برداری رسید، پس از آذرخش و صاعقه سومین هواپیمای جنگنده ساخت ایران محسوب می شود.

انتشار ویدئوی رهگیری هواپیمای امریکایی توسط جنگنده روسی - اسپوتنیک ایران
رهگیری هواپیمای امریکایی توسط جنگنده روسی + ویدئو

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با مأموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه های اویونیک و کنترل آتش نسل چهارم قرار داده است.

مدیران وزارت دفاع بهره گیری از معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل چهارم، بهره گیری از فناوری نمایشگرهای چندمنظوره تمام دیجیتال، بهره گیری از رایانه محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبانان(HUD) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات را از دیگر ویژگی های برتر کوثر بر شمرده اند.

بهره گیری از رادار پیشرفته چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند نیز از ویژگی ها مهم این جنگنده هستند که به صورت بومی بر آن نصب شده اند.

متخصصان صنایع هوایی ایران توانسته اند تجهیزات الکترونیکی پیشرفته ای را برای این هواپیما، طراحی و نصب کنند و از دیگر قابلیت های این جنگنده نصب انواع موشک ها و بمب های مورد نیاز صحنه رزم بوده و به گونه ای طراحی و ساخته شده ‌‌که با دیگر تجهیزات و سلاح های ساخت داخل سازگاری کامل دارد.این هواپیما در دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تولید است که نوع دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала