حادثه نوتردام تراژدی جهانی

© Sputnik / Dominique Boutin /  مراجعه به بانک تصاویر کلیسای نوتردام در پاریس
کلیسای نوتردام در پاریس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های خارجی در باره آتش سوزی در کلیسای نوتردام در پاریس سخن گفتند.

به گزارش اسپوتنیک، گاردین به خاطر این حادثه با پاریس ابراز همدردی کرد و نوشت که سوختن نوتردام «درد عاطفی بزرگی است و احساس می شود که ناگهان قلب فرانسه و جان و روح اروپا به کام آتشی شرور گرفتار شده است.

ایندپندنت نوشت: به نظر می رسد با سقوط برج کلیسا، کل جهان فروپاشید. اهالی پاریس در سوگ این حادثه شیون و زاری می کنند. واقعا هم تمام جهان گریان شد».

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشت که این حادثه، درد و غم جهانیان است. هزاران ساکن فرانسه در مقابل کلیسا جمع شده و شاهد سوختن قلب فرانسه بودند.

به نوشته نیویورک پست، برنامه های تلویزیونی با دریافت خبر وقوع آتش سوزی در کلیسای نوتردام در پاریس قطع شدند و شبکه ها به گزارش اخبار این حادثه غم انگیز پرداختند. کلیسای نوتردام در پاریس به همه جهانیان تعلق دارد و حالا آسیب باورنکردنی به این گنجینه بی همتا وارد آمده است.

به نوشته دیلی میل، بسیاری از شاهدان این سوال را مطرح می کنند که آیا مأموران آتشنشانی بخوبی کار کردند و وظایف خود را بطور سازمان یافته انجام دادند.

نشریه واشنگتن پست نوشت: نوتردام نمرده است، دوباره برپا می ایستد ولی دیگر مثل سابق نخواهد بود. فروپاشی کلیسا ضربه مهلکی برای پاریس و تمام آنچیزی است که این شهر تجسم گر آن بود.

نشریه بریتانیایی «تلگرام» نوشت:«بریتانیا نیز با چنین حادثه ای روبرو شده بود. در قلعه وینسورد، در کاخ دادگاه همپتون و یورک مینستر با آتش سوزی مواجه شده بود. اما نوتردام باید دوباره عظمت خود را باز خواهد یافت و بر پا می ایستد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала