تحریم های آمریکا برای نجات نفت خود

© Flickr / alex.ch مقر اوپک در وین
مقر اوپک در وین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا اوپک توان کنترل و مدیریت بازار جهانی نفت را از دست داده است؟

به گزارش اسپوتنیک به گفته جک راسمس، اقتصاددان آمریکایی تولید نفت شیل آمریکا، یکی از عوامل مهم افزایش عرضه جهانی نفت و کاهش قیمت آن دانست.

وی در این خصوص گفت:«امروزه سه منبع اصلی تامین نفت در جهان به وجود آمده است- تولیدات ایالات متحده به وسیله فناوری انقلابی استخراج نفت شیل، روسیه و اوپک.تولید نفت و گاز طبیعی ما بیش از مصرف مورد نیاز داخلی است و تولیدکنندگان آمریکایی نمی خواهند که این مازاد مصرف در داخل آمریکا فروش برود، زیرا باعث کاهش قیمت بنزین و سوخت در داخل می شود.

واکنش روسیه به تحریم های آمریکا و کانادا - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به تحریم های آمریکا و کانادا

برای همین این مازاد را به بازار بین المللی سرازیر کرده اند تا قیمت فروش بنزین و سوخت در داخل بالا بماند اما این کار نیازمند گرفتن سهم فروش نفت و گاز دیگر کشورهاست.اینجاست که موضوع تحریم های نفتی قابل توجه است. با از دست رفتن سهم بازار ایران و ونزوئلا، جا برای صادرات ایالات متحده بازتر می شود.

تحریم های نفت ایران و ونزوئلا به تلاش های ایالات متحده برای افزایش سهم خود در بازار جهانی نفت مرتبط است اما اساسا انگیزه بزرگتر برای اعمال این تحریم ها، سیاسی است تا اقتصادی. مساله اساسی اینجاست که نئومحافظه کاران زمام امور را در دست دارند و سیاست های افراطی خود را برای گسترش امپراتوری آمریکا پیش برده و پیگیری می کنند.

یکی از دلایل تحریم نفت ایران، تلاش برای افزایش قیمت جهانی نفت است. همین کار با ونزوئلا نیز انجام می شود. شرکت های استخراج نفت سنگ ایالات متحده بطور گسترده ای، به استخراج و فروش نفت ادامه می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала