امکان طغیان رودخانه ها وجود دارد

© Sputnik / Julien Mattia /  مراجعه به بانک تصاویر باران های سیل آسا
باران های سیل آسا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بسیاری از مناطق ایران، آب‌گرفتگی معابر، مسیل‌ها و طغیان‌ها رودخانه‌ها محتمل خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا» در سازمان هواشناسی ایران اعلام شد که در بسیاری از مناطق ایران، آب‌گرفتگی معابر، مسیل‌ها و طغیان‌ها رودخانه‌ها محتمل خواهد بود.

با تقویت سامانه بارشی کشور در روز 13 آوریل، به جز نوار غربی در بیشتر مناطق بارندگی خواهد بود و در مناطقی بارش تگرگ.

همکاری عراقی ها برای کمک به سیل زدگان ایرانی +عکس - اسپوتنیک ایران
همکاری عراقی ها برای کمک به سیل زدگان ایرانی +عکس

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد:«فردا نیز فعالیت این سامانه بر روی مناطق شرقی، بخش‌هایی از مرکز کشور متمرکز می‌شود که شدت بارش‌ها در کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و جنوب فارس خواهد بود. در این سه روز در مناطقی که بارش‌ها شدت دارند آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها طغیان رودخانه ها پیش بینی شده است.

هوای تهران امروز نیمه ابری، کمی ابری و در بعدازظهر بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد شدید خواهد بود و فردا آسمان تهران به تدریج صاف می شود.کمینه دمای امروز صبح پایتخت 11 درجه بالای صفر و بیشینه دما نیز به 23 درجه خواهد رسید.

شهرکرد با دمای منفی 1، زنجان صفر درجه و بندرعباس 31 درجه بالای صفر و اهواز نیز با 30 درجه بالای صفر به تدریج سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند».

در روزهای گذشته بخش‌های وسیعی از استان‌های ایران درگیر سیل شدند. به گفته وزارت بهداشت و درمان ایران بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر در مناطق سیل‌زده نیازمند کمک و امدادرسانی فوری هستند. به گزارش مقامات ایران، تا کنون 70 نفر بر اثر سیل در این کشور کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала