مسدود شدن حسابهای برخی مقامات توسط شوراى نظامى سودان

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiمسدود شدن حسابهای شورای نظامی و مقامات سودان
مسدود شدن حسابهای شورای نظامی و مقامات سودان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانک مرکزی سودان، حساب های مقامات و برخی سازمان هایی را که توسط شوراى نظامى منحل شده بود را مسدود نمود.

به گزارش اسپوتنیک، بانک مرکزی سودان روز یکشنبه حسابهای مقامات و برخی سازمان هایی را که توسط شوراى نظامى منحل شده بود را مسدود نمود. 

عربستان سعودی از اقدام شورای نظامی انتقالی سودان حمایت کرد - اسپوتنیک ایران
عربستان سعودی از اقدام شورای نظامی انتقالی سودان حمایت کرد

در بیانیه بانک مرکزی سودان آمده است: "بر اساس تصمیم بانک مرکزی، تمام حساب موسسات و مقاماتی که (مجلس، دفتر ریاست جمهوری و غیره)  توسط شورای نظامی انتقالی منحل شده اند را مسدود می شود".

در سودان کودتا رخ داد و عمر البشیر، رئیس جمهور این کشور که 30 سال در قدرت بود، از مقامش برکنار و بازداشت شد. نظامیان سودانی قدرت را به دست گرفتند. در حال حاضر عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی، ریاست دولت موقت را به عهده دارد. وی اعلام داشته است که مدت فعالیت شورای نظامی بیش از دو سال ادامه نخواهد یافت و مسوولیت سپردن قدرت به حکومت مدنی را پذیرفته است.

 ارتش سودان روز 11 آوریل، با انتشار بیانیه ای توسط ارتشبد عوض بن عوف، وزیر دفاع این کشور، برکناری عمر البشیر رئیس جمهوری این کشور را پس از 30 سال حکومت، تایید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه محدودیت رفت و آمد در این کشور شمال آفریقا را اعلام کرد.
در سودان، اعتراضات مردمی برای کاهش قیمت نان به مدت چهار ماه ادامه داشت اما به تدریج شعارها برای تغییر در رژیم سیاسی البشیر سر داده شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала