علائم ابتلا به سرطان

© Fotoliaعلائم ابتلا به سرطان
علائم ابتلا به سرطان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان از یازده علامت که می‌تواند نشان دهنده وجود سرطان در انسان‌ باشد نام بردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ActiveFeel، پزشکان 11 علامت را که ممکن است نشان دهنده وجود سرطان در انسان باشد و به تشخیص آن در مراحل اولیه کمک می‌کند، نام بردند.

برای دوری از سرطان، این 4 غدا را نخورید - اسپوتنیک ایران
برای دوری از سرطان، این 4 غذا را نخورید

علائم احتمالی سرطان عبارتند از: کاهش شدید وغیر قابل توضیح وزن و یا احساس خستگی مداوم است. این علائم ممکن است ناشی از سرطان روده بزرگ یا سرطان خون باشند. درد دائمی، که حتی در هنگام مصرف داروها هم از بین نمی‌رود، می تواند علت تومور مغز، تخمدان، روده بزرگ یا کوچک باشد.
یک از "سیگنال های خطرناک" برای بدن می‌تواند افزایش مداوم دمای بدن باشد و از آنجا که این افزایش نشان دهنده بیماری سیستم ایمنی بدن است، می‌تواند علائم سرطان خون باشد.
به وجود آمدن کک و مک، خال و زگیل جدید و یا تغییر اندازه و رنگ آنها، قرمزی و یا خونریزی پوست، علائم سرطان پوست هستند. در برخی از انواع سرطان‌ها علائمی مانند سرفه مداوم، دردناک یا خونی، بیرون روی، اسهال، یبوست، درد و خون در هنگام دفع ادرار و همچنین تورم پاها وجود دارد. وجود مشکل در غذا خوردن ممکن است علائم سرطان معده، مری یا گلو باشد.
به هر حال، کارشناسان به افراد خود درمانی را توصیه نمی‌کنند و از آنها می‌خواهند که هر دو سال یکبار آزمایشات مربوط به سرطان شناسی را انجام دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала