شرایط جدید تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج کشور تا سال 1400

© AP Photo / Vahid Salemiشرایط جدید تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج کشور تا سال 1400
شرایط جدید تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج کشور تا سال 1400 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از این پس همه مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که سابقه حداقل سه سال اقامت دائم در کشور دیگری داشتنه اند می توانند سالی دو بار به ایران تردد کنند وبه مدت سه ماه در ایران بمانند.

سردار ابراهیم کریمی جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز شنبه افزود این قانون تا پایان سال 1400 شمسی ساری است و همه مشمولان مقیم خارج کشور می توانند از آن استفاده کنند.
بگفته سردار کریمی حتی مشمولان ایرانی که بیش از 8 سال غیبت دارند ونتوانسته اند از طریق قانون جریمه مشمولان غایب وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه اظهار داشت همه مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور برای دریافت اجازه رفت و آمد به ایران باید به نمایندگی های جمهوری اسلامی در محل اقامت خود مراجعه کنند و پس از احراز شرایط گذرنامه آنها ممهور به مهر تردد با عنوان "اجازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج کشور" مهر شود.
شایان ذکر است که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران همه مردان جوان که به سن 18 سالگی رسیده اند می بایست وظیفه مقدس سربازی را برای دو سال انجام دهند اما طبق قوانین برخی افراد به دلیل تحصیل و یا تکفل ویا مریضی و جدیدا اقامت خارج کشور به صورت دائم یا موقت از این قانون مستثنا می باشند.
تا قبل از این قانون در صورتی که ایرانیان مقیم خارج کشور بدون دلیل موجه اقامت در خارج کشور به ایران مراجعه می کردند موظف بودند تکلیف خدمت سربازی خود را مشخص کنند و سپس می توانستند از ایران خارج شوند.
با توجه به اینکه ایران قانون دو تابعیتی ندارد حتی فرزندان زوج های ایرانی که خارج از ایران به دنیا آمده و مقیم خارج کشور بودند ویا حتی شناسنامه کشور دیگری را حمل می کردند، به عنوان شهروندان ایرانی تلقی می شدند و با مشکل تردد به ایران مواجه بودند؛ وبسیاری از پسران ایرانی مقیم خارج کشور به دلیل واهمه از رفتن به سربازی نمی توانستند به ایران سفر کنند، که این قانون مشکل آنها برای سفر به سرزمین مادری را نیز حل خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала