آمریکا نفت خام آلوده به گاز سمی می‌فروشد

© AFP 2023 / Spencer Platt/Getty Imagesآمریکا نفت خام آلوده به گاز سمی می‌فروشد
آمریکا نفت خام آلوده به گاز سمی می‌فروشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت اکسون موبیل ادعا کرده است که نفت خام دولت آمریکا آلوده به گاز سمی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، شرکت انرژی آمریکایی اکسون موبیل اعلام کرد بخشی از نفت خامی که سال گذشته از ذخایر نفتی استراتژیک وزارت انرژی ایالات متحده توسط این شرکت خریداری شده آلوده به گاز سمی است.

افزایش صادرات نفت ایران به سطح قبل از تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
افزایش صادرات نفت ایران به سطح قبل از تحریم های آمریکا

بر طبق ادعای این شرکت شامل نفت خریداری شده دارای سطح بسیار بالایی از سولفید هیدروژن می‌باشد و در برخی موارد سطح این گاز 250 بار بیشتر از استاندارد ایمنی دولت آمریکا بوده است.
سخنگوی وزارت انرژی آمریکا در واکنش به این ادعا اظهار داشت: وزارت انرژی در مورد امنیت و تاثیرات منطقه ای فعالیت‌های ذخایر نفتی استراتژیک بسیار سختگیرانه عمل می کند. پاییز گذشته یک محموله که به اکسون موبیل داده شد ظاهراً سطح بالایی از سولفید هیدروژن را دارا بود. از آن زمان این وزارت با اکسون در مورد حل این مشکل همکاری کرده و گزینه های دیگری برای تحویل این محموله یافته است.
لازم به ذکر است که پیش از این نیز شرکتهای رویال داچ شل، مکواری گروپ و پتروچاینا شکایت‌هایی از نفت خریداری شده خود از ذخایر نفتی استراتژیک وزارت انرژی آمریکا داشتند.
بالا بودن میزان سولفید هیدروژن در نفت خام که بر طبق مجوز وزارت بهداشت و ایمنی شغلی 20 ppm است، باعث پوسیدگی خطوط لوله و ایجاد خطر جانی برای کارگران می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала