اس 400 ، کابوس ناتو

© Sputnik / Vladislav Sergienko /  مراجعه به بانک تصاویر اس 400 ، کابوس ناتو
اس 400 ، کابوس ناتو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سامانه های موشکی پدافند هوایی روسی اس 400 یکی از نیرومندترین سامانه های پدافند هوایی در جهان هستند.

خطر خریداری اس 400 توسط ترکیه برای امریکا - اسپوتنیک ایران
خطر خریداری اس 400 توسط ترکیه برای امریکا
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله گرنوت کرامپر، روزنامه نگار آلمانی در مجله اشترن ضمن بیان این مطلب خاطرنشان می شود این موشک ها برای مسکو یک کالای پرفروش اما برای ناتو کابوس هستند.
در این مقاله آمده است:" آمریکا برای مدت طولانی در آسمان دنیا برتر بود اما حال اس 400 حتی برای هواپیما های رادارگریز خطر ایجاد کی کند. این موشکها هم در کشف اهداف و هم از لحاظ شعاع عمل دارای مشخصات چشمگیری هستند".
روزنامه نگار آلمانی می نویسد:" حضور فقط یک گردان روسی مسلح به اس 400 در سوریه باعث شد جنگنده های غربی کنترل حریم هوایی در این کشور را از دست بدهند".
گرنوت کرامپر خاطرنشان می سازد خریداری اس 400 برای ترکیه باصرفه تراز خریداری سامانه های آمریکایی پاتریوت از آب در آمد. همچنین اس 400 پیشرفته تر از پاتریوت محسوب شده و تقریباً دوبرابر ارزان تر است.
گفتنی است، قرارداد فروش سیستم سامانه موشکی S-400، به ترکیه در سال 2017، امضا شده که بلا فاصله باعث ایجاد تنش دیپلماتیک میان آنکارا و واشنگتن گردید، امریکا به نوبه خود از ترکیه خواست تا از خرید سامانه های روسی صرف نظر کند و از سیستم دفاع هوایی پاتریوت امریکایی استفاده کند.
مقامات ترکیه موضع محکمی در مورد این موضوع برداشته اند و قصد ندارند تا از خرید S-400 عقب نشینی کنند. ترکیه اعلام می کند که خرید سیستم موشکی اس 400 ارتباطی با خرید سامانه موشکی از امریکا ندارد. 
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.
قرار است ترکیه 4 گردان اس 400 به مبلغ 2.5 میلیارد دلار از روسیه خریداری کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала