ادامه تحریم کره شمالی

© AFP 2023 / Jim Watsonادامه تحریم کره شمالی
ادامه تحریم کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با همتای کره جنوبی خود در کاخ سفید گفت که تحریم های ایالات متحده علیه پیونگ یانگ برقرار خواهد ماند اما در عین حال بر آمادگی خود برای سومین دیدار با رهبر کره شمالی تاکید کرد

کره شمالی در حال راه اندازی مجدد سایت موشک های هسته ای خود - اسپوتنیک ایران
کره شمالی در حال راه اندازی مجدد سایت موشک های هسته ای خود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، ترامپ پنجشنبه شب در دیدار با "مون جائه این" رئیس جمهوری کره جنوبی درباره امکان برگزاری اجلاس بین دو کره با حضور مون و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به عنوان راهی برای تقویت گفت وگوها بین واشنگتن و پیونگ یانگ در خصوص عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای ، بحث و گفت و گو کردند. 
گفته شد کره شمالی که آزمایش های هسته ای و پرتاب موشک را به حالت تعلیق درآورده و خواستار کاهش تحریم ها بوده علیه خود بوده، گام های معناداری به سمت برچیدن برنامه هسته ای نظامی برنداشته است. 
ترامپ در دیدار با رئیس جمهوری کره جنوبی گفت: سومین اجلاس با کره شمالی می تواند اتفاق بیافتد و این گام به گام است ؛ فرایندی سریع نیست ؛ هرگز نگفته ام که سریع خواهد بود. گام به گام است. 
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا آماده کاهش برخی تحریم های کره شمالی است، گفت که او و مون برخی کارهای بشردوستانه و احتمال کمک کره جنوبی به تامین مواد غذایی مورد نیاز در کره شمالی را مورد بحث قرار داده اند. 
ترامپ همچنین احتمال شرکت در اجلاسی سه جانبه با سران کره شمالی و جنوبی را نیز رد نکرد. 
ترامپ درباره تحریم ها افزود: ما همواره می توانیم تحریم ها را افزایش دهیم اما این بار نخواستم که آن را بیشتر کنم. 
رئیس جمهوری کره جنوبی نیز گفت که اجلاس سران آمریکا و کره شمالی در هانوی را یک شکست نمی داند بلکه بخشی از "فرایند" طولانی تر بوده است. 
وی گفت که با ترامپ درباره هدف نهایی عاری سازی کامل کره شمالی از سلاح هسته ای اتفاق نظر دارد. ترامپ و کیم جونگ اون تاکنون دو بار — ماه فوریه امسال در هانوی و ماه ژوئن سال گذشته میلادی در سنگاپور — دیدار کرده اند که این دیدارها به ایجاد حسن نیت منجر شده اما نتوانسته به توافقی برای لغو تحریم ها و کنار گذاشتن برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی منجر شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала