انتقال کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا به ایران

© AFP 2023 / Philippe Huguenانتقال کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا به ایران
انتقال کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون اروپا از فعال شدن مکانیسم این اتحادیه برای کمک به سیل‌زدگان ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد که به درخواست ایران، مکانیسم حفاظت مدنی اتحادیه اروپا برای کمک به قربانیان سیل در این کشور فعال شده است.

سخنان زنگنه درباره چاههای هورالعظیم - اسپوتنیک ایران
سخنان زنگنه درباره چاههای هورالعظیم+ ویدیو

کریستوس استایلیانیدز، کمیسیونر اروپا برای کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران گفت: "اتحادیه اروپا بار دیگر پشتیبانی خاص از افراد نیازمند را ارائه می کند و من می‌خواستم از کشورهای شرکت کننده در این امر که سریعا پیشنهاد کمک را ارائه نمودند، تشکر کنم. این اقدام بر همبستگی اروپا با مردم ایران تأکید می کند."
در عین حال، وی به شجاعت نجات‌دهندگان در مناطق سیل‌زده اشاره نموده و این اطمینان را داد که کمیسیون اروپا آماده ارائه کمک‌های بیشتر خواهد بود.
اتحادیه اروپا علاوه بر کمک‌های اضطراری به مبلغ ۱.۲ میلیون یورو که هفته گذشته از طریق سازمان های بشردوستانه اختصاص یافته، به قربانیان سیل در ایران وسایل آشپزخانه، پتو، پمپ آب و چادرهای ضد آب در روزهای آینده تحویل خواهند داد.
لازم به ذکر است که برای ارائه جزئیات به مقامات محلی از خسارت مناطق سیل‌زده از خدمات نقشه برداری ماهواره‌ای Copernicus اتحادیه اروپا استفاده می‌شود.
در طی هفته‌های گذشته، ایران با سیل‌های شدیدی مواجه شده است که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است. بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق ایران، موجب قطع برق شده است. به گزارش مقامات ایرانی، تا کنون 70 نفر بر اثر سیل کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала