تمدید معافیت برخی مراکز هسته‌ای ایران ممکن خواهد بود؟

© AFP 2023 / Genya Savilovمرکز هسته ای
مرکز هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی از اعضای دولت آمریکا و سناتورها بر سر اجرای سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران اختلاف دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، برخی از اعضای دولت ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و سناتورهای این کشور بر سر اجرای سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران خبر داده‌اند.

گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای خطاب به مایک پامپئو، وزیر خارجه کشورشان از او خواسته‌اند از ادامه برنامه تحقیقات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران جلوگیری کند.درخواست سناتورها به معافیت‌هایی مربوط می‌شود که دولت ترامپ بعد از خروج از برجام برای مراکز هسته‌ای اراک، بوشهر و فردو صادر کرد. واشنگتن در آن زمان اعلام کرد هدف از صدور این معافیت‌ها حفظ نظارت بر این تأسیسات است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا 8 ‌ماه مه سال 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های سه ماه  و 180 روزه احیا خواهند شد.دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала