RT شروع به پذیرش درخواست ها برای شرکت در جایزه بین المللی "خالد الخطیب" می کند

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر RT شروع به پذیرش درخواست ها برای شرکت در جایزه بین المللی "خالد الخطیب" می کند
RT شروع به پذیرش درخواست ها برای شرکت در جایزه بین المللی خالد الخطیب می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه تلویزیونی RT از آغاز پذیرش شرکت کنندگان برای جایزه بین المللی خالد الخطيب خبر داد

این جایزه برای روزنامه نگارانی است که بهترین فعالیت را در منطقه های درگیری داشته باشند.
شبکه تلویزیونی RT از شروع ثبت نام برای شرکت در جایزه بین المللی خالد الخطيب خبر داد. این جایزه به یاد بود خالد الخطیب روزنامه نگاری بود که در سوریه کشته شد و با خبرگزاری بخش عربی شبکه RT همکاری می کرد. سال 2019 دومین سالی است که این مسابقه برگزار می شود.
اعلام شده است که این جایزه در سه بخش اعطا می شود: "بهترین فعالیت در مناطق جنگی: فیلم بلند"، " بهترین فعالیت در مناطق جنگی: فیلم کوتاه" و "بهترین فعالیت در مناطق جنگی: متن"
در اولین سال برگزاری این مسابقه کارهایی از 20 کشور و 10 زبان مختلف برای شرکت در این مسابقه ارائه شد.
برنده دومین سالگرد مسابقه "خالد الخطیب" در تاریخ 30 ژوئیه اعلام خواهد شد- به مناسبت سالگرد کشته شدن خبرنگار 25 ساله خالد الخطیب.

خالد الخطیب در حمله موشکی ستیزه جویان در استان حمص در سال 2017 جان خود را از دست داد. وی در گزارش‌هایش، جنگ‌ میان نیروهای دولتی سوریه و تروریست‌ها را تحت پوشش قرار می‌داد. در سال 2018، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پس از مرگ خالد الخطیب حکم مربوط به اهدای مدال "شجاعت" وی را به امضا رسانده و این مدال در اولین مراسم Khaled Alkhateb Memorial Awards به خانواده وی اهدا شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала