درمان سرطان با پیوند مدفوع

© Fotolia / Crevisسرطان
سرطان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان در حال جستجوی باکتری های مفید روده برای پیوند هستند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش منتشره کنفرانس the AACR Annual Meeting 2019 در گرجستان، گروه بین المللی از محققان اسرائیلی و آمریکایی آزمایش کلینیکی  پیوند مدفوع بیمارانی که قبلا مبتلا به سرطان بودند به بیمارانی که هنوز مبتلا به سرطان هستند را به انجام رساندند.

مدفوع اهداکننده می تواند یکسری از بیماری ها را معالجه کند.  پیوند مدفوع مدتهاست که برای درمان عفونت روده بزرگ، باکتری های Clostridium difficile مورد استفاده قرار می گیرد. اما تا کنون تکنولوژی، آن را به عنوان بخشی از درمان سرطان بررسی نکرده بود.

در سالهای اخیر محققان ارتباط احتمالی حساسیت غده سرطانی به روش درمانی آنتی-PD-1 و میکروبیوتا روده را گزارش می دهند. محتوای روده افرادی که درمان پذیر هستند و آنهایی که نیستند متفاوت است. آزمایشها نشان دادند که دارو روی موش ها پس از پیوند مدفوع از بیماران — انسان موثر بوده است.

تنها مسأله ای که باقی میماند این است که کدام باکتری ها به افزایش توانایی سیستم ایمنی بدن کمک می کند؟ در تحقیقات قبلی اشاره شده بود که روده های بیمارانی که به آنتی-PD-1 حساس هستند، حاوی باکتری های متفاوتی است. اثر تحقیقی دیگری ثابت کرده است بیمارانی که از کپسول های حاوی باکتری های مفید روده استفاده کرده اند واکنش دیگری نسبت به داروهای آنتی-PD-1 نشان میدهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала