افزایش صادرات نفت ایران به سطح قبل از تحریم های آمریکا

© Fotolia / Ded Pixtoافزایش صادرات نفت ایران به سطح قبل از تحریم های آمریکا
افزایش صادرات نفت ایران به سطح قبل از تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عرضه نفت خام از جمهوری اسلامی ایران در ماه گذشته به میزان 12٪ افزایش یافت و به سطح 1.70 میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، صادرات نفت ایران که از پایان سال گذشته به دلیل تحریم های ایالات متحده دچار مشکل شده بود، به سطح پیش از تحریم ها رسیده است. بر اساس داده های منابع ترانزیتی در خصوص تانکر های نفتی، چنین نتیجه ای به دلیل تقاضای نفت ایران از چین و کره جنوبی به دست آمده است. 

چرا ترامپ نمی تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند؟ - اسپوتنیک ایران
چرا ترامپ نمی تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند؟

بر اساس گزارش منتشر شده از S & P Global (شرکت مک گروهیل)، عرضه نفت خام از جمهوری اسلامی ایران در ماه گذشته به میزان 12٪ افزایش یافت و به سطح 1.70 میلیون بشکه در روز رسیده است که بالاترین سطح از ماه اکتبر را نشان می دهد، زیرا خریداران اصلی نفت ایران در حال مبارزه هستند تا حجم خرید خود را تا پیش از انقضای استثناهای تحریم های ایالات متحده در اوایل ماه می به بالاترین سطح برسانند.

به گفته تحلیلگران، صادرات نفت ایران ممکن است در ماه های آینده کاهش یابد، اگر ایالات متحده کنترل خود را بر خرید نفت برای 8 کشور خاص اعمال نماید. اما بسیاری معتقدند که بزرگترین خریداران ایران، احتمالا از تحریم های ایالات متحده در خصوص واردات نفت ایران استثنا شناخته شوند.

در ماه نوامبر صادرات نفت به روزانه 1.08 میلیون بشکه کاهش یافت. در ماه مه سال جاری میلادی صادرات نفت ایران نزدیک به 1.34 میلیون بشکه در روز بود. در این تاریخ امریکا از برجام خارج شد.

آمریکا پس از بیرون رفتن ترامپ از معاهده برجام که بین ایران و قدرتهای دنیا بسته شده بود، تحریم‌هایی علیه ایران وضع و این کشور را متهم به حمایت از تروریسم و دست داشتن در درگیری های سوریه و یمن کرد.

در حالی که هدف آمریکا صفر کردن صادرات نفت ایران است، معافیت هایی موقت به چین، هند، یونان، ایتالیا، تایوان، ژاپن و کره جنوبی داده تا از قیمت پایین نفت و مختل نشدن بازار جهانی آن مطمئن شود. دولت ترامپ در حال مذاکره با واردکنندگان نفت ایران پیش از پایان مهلت معافیت ها در دوم ماه مه است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала