اعلام آماده باش در خراسان جنوبی+عکس

© Sputnikخراسان جنوبی
خراسان جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دلیل بارندگی، تیم های امدادی و عملیاتی در استان خراسان به حالت آماده باش درآمده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، تیم های عملیاتی و امدادی شامل امدادگران هلال احمر، واحدهای پلیس راه، تکنسین های اورژانس، آتش نشانی، شهرداری ها، دهیاری ها و راهداران در این بازه زمانی به ویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در حالت آماده باش کامل قرار خواهند داشت.

اعلام شد که با توجه به پیش بینی بارندگی های رگباری و وزش باد شدید تا چهارشنبه هفته آینده 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان به حالت آماده باش درآمدند.

به کشاورزان، دامداران و عشایر خراسان جنوبی توصیه شد در روزهای باقیمانده تا ورود موج بارشی به استان نسبت به ایمن سازی تاسیسات کشاورزی و دامی اقدام کنند تا شاهد کاهش چشمگیر خسارات در استان باشیم. این استان مرزی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.

با توجه به ورود سامانه بارشی به استان، از فردا جمعه تا چهارشنبه 28 فروردین ماه تمامی دستگاه های امدادی، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و نیز دستگاه های اجرایی ذیربط باید در حالت آماده باش کامل قرار داشته باشند.خراسان جنوبی از جمله استان هایی بوده که فعالیت سامانه های بارشی اخیر تاکنون در این استان خسارات سنگین نداشته است.

​در طی چند گذشته، ایران با سیل های شدیدی مواجه شده است که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است. بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق ایران، موجب قطع برق شده است. به گزارش مقامات ایرانی، تا کنون تعداد 70 نفر بر اثر سیل کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала