پائین آمدن قیمت دلار در ایران

© Sputnik / Natalia Seliverstovaپائین آمدن قیمت دلار در ایران
پائین آمدن قیمت دلار در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صرافی های بانکی در ایران در راستای کاهش قیمت ها در بازار آزاد،‌ قیمت خرید و فروش ارز را نسبت به صبح کاهش دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، قیمت دلار که طی یکی دو روز گذشته سیر صعودی را طی می کرد از عصر دیروز وارد مدار نزولی شده است که احتمالا بازهم ادامه دارد.
سیر صعودی قیمت ها در بازار آزاد موجب شد تا صرافی های بانکی، قیمت دلار را تا 14 هزار و 180 تومان بالا ببرند. ولی این قیمت ها خیلی در این صرافی ها و البته بازار آزاد دوام نداشت. قیمت خرید دلار از مردم در صرافی های بانکی عصر دیروز وارد کانال 13 هزار تومان شد و هم اکنون قیمت فروش دلار نیز 13 هزاری شده است.
از صبح امروز همزمان با کاهش قیمت ها، قیمت خرید و فروش دلار در صرافی های بانکی فعلا در سه مرحله کاهش یافته است. هم اکنون قیمت فروش دلار در این صرافی ها 13 هزار و 900 تومان و قیمت خرید دلار 13 هزار و 800 تومان اعلام شده است.
همانطور که در بالا اشاره شد، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد که ناشی از جو روانی تحریم سپاه بود خیلی زود با سیاست های بانک مرکزی خنثی شد. همتی همان ساعات اولیه تحریم سپاه از سوی امریکا اعلام کرد که بانک مرکزی در بازار حضور جدی دارد و تاکید کرد: بانک مرکزی به‌همراه دولت برنامه‌های خود از جمله دسترسی‌های ارزی پایدار، ایمن و تحریم‌ناپذیر را با قدرت پیش می‌برد و این اقدام نیز تأثیر پایداری در بازارها ندارد.
به گفته رئیس کل بانک مرکزی، از چند روز پیش مراکزی به‌پیشواز رفته و با القای جو روانی برای افزایش نرخ ارز، به‌تدریج عمدتاً در کانالهای اعلام نرخ، قیمتهای بالاتر برای ارز اعلام کردند.
همتی تاکید دارد که بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد و همچون گذشته توصیه‌اش توجه مردم عزیز به ریسک این بازار است. تمامی تلاش بانک مرکزی استمرار پایدار ثبات اقتصادی کشور در این دوره گذار تحریم‌ها و ایجاد بستر مناسب برای رونق تولید و شکوفایی اقتصاد است.
سیاست های بانک مرکزی در یکی دو روز گذشته که مهمترین آنها، تمدید مهلت استفاده از بسته ارزی تشویقی بانک مرکزی تا پایان شهریور ماه 1398 و مجوز این بانک به صرافان و بانک ها مبنی بر تحویل درهم در دبی و دریافت اسکناس ارزی در تهران است؛ موجب آغاز ریزش قیمت ها در بازار ارز شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала