مصرف داخلی تصمیم ترامپ در باره سپاه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید امیدوار است افکار عمومی در داخل این کشور را قانع کند که ایران یک کشور حامی تروریسم است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله سیاسی «پولیتیکس فرست»،تصمیم آمریکا درباره تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصرف داخلی دارد و کاخ سفید امیدوار است افکار عمومی در داخل این کشور را قانع کند که ایران یک کشور حامی تروریسم است.

مارکس پاپادوپولوس سردبیر مجله نامبرده، اظهار داشت:«هدف ترامپ درباره تروریستی نامیدن سپاه را می‌توان از زوایای گوناگون بررسی کرد.از یکسو این کار ادای دین به اسرائیل است که به مبارزه انتخاباتی ترامپ در سال 2016 کمک کرد و از سوی دیگر راه‌حلی برای ساکت کردن دیدگاه‌هایی در داخل آمریکا است که نه‌تنها ایران را حامی تروریسم نمی‌دانند بلکه آن را کشوری می‌شناسند که می‌خواهد سیاستی مستقل از آمریکا دنبال کند.

سپاه پاسداران ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
واهمه آمریکا از سپاه پاسداران

آمریکا در سال‌های گذشته ذهن مردم خود را درگیر فرضیه ارتباط ایران با تروریسم کرده و اکنون این فرصت برای تحکیم این تصورات است. بنابراین با شناسایی سپاه به‌عنوان سازمان تروریستی، امیدوارند بتوانند افکار عمومی را قانع کنند که ایران یک کشور حامی تروریسم است.

این تصادفی نیست که چند هفته قبل نیز انگلیس تمام حزب‌الله را یک سازمان تروریستی اعلام کرد. وی این رفتار را همکاری بین آمریکا و انگلیس دانست که سعی دارند هرگونه انتقاد از اسرائیل را ساکت کند.

تروریستی نامیدن سپاه زمینه‌سازی از سوی آمریکا و انگلیس برای اجرای نوعی عملیات علیه ایران است نه لزوماً نظامی بلکه می‌تواند اجرای یک فشار علیه اقتصاد ایران باشد.

شاید در مدت شش ماه تا یک سال دیگر، آمریکا بتواند مردم این کشور را قانع کند که ایران حامی تروریسم است و به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد انگلیس و آمریکا در حال آماده کردن افکار عمومی داخلی برای عملیات علیه ایران هستند که می‌تواند نوعی از تحریم‌های بسیار سخت باشد.

تا وقتی ترامپ در کاخ سفید است امکان جنگ از سوی آمریکا علیه ایران به‌وضوح وجود دارد. این تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد که هیچ‌کس در داخل کاخ سفید با ایران‌دوست نیست، چراکه تمایل دارند ایران را به زمان شاه برگردانند.

ترامپ از هر چیز مرتبط با ایران متنفر است و بنابراین اکنون فرصتی تاریخی برای افراد حاضر در کاخ سفید به‌دست‌آمده که تمایل دارند دولت و انقلاب ایران را نابود کنند. تصور نمی‌کند ارتش آمریکا با حمله به ایران موافق بوده و ترامپ را به چنین کاری تشویق کند، چراکه این کار هزینه‌های بسیاری برای آمریکا خواهد داشت».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала