طرح مجلس برای تروریستی ‌خواندن ارتش آمریکا

© Fotolia / Borna Mirahmadianتهران
تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعضای فراکسیون امید مجلس ایران در حال جمع آوری امضا برای طرح تروریستی‌ خواندن ارتش آمریکا هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی برای اعلام ارتش آمریکا به‌عنوان گروه تروریستی طرحی را تدوین کرده و در حاشیه جلسه علنی امروز در حال جمع‌آوری امضا برای آن در صحن علنی پارلمان هستند. این طرح را تاکنون 200 نماینده امضاء کرده‌اند.

—  با توجه به ماهیت تروریستی رژیم ایالات متحده آمریکا خصوصاً آن بخش از نیرو‌های نظامی و امنیتی و فرماندهی مرکزی آمریکا که در ربع قرن اخیر با ورود در منطقه غرب آسیا ضمن انجام اقدامات تروریستی در عراق، افغانستان و سوریه و ایران از پروژه‌های تروریستی حمایت آشکار کرده‌اند طرح سه‌فوریتی تقدیم مجلس می‌شود.

ماده واحده: جمهوری اسلامی ایران، رژیم ایالات آمریکا را دولت حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» و تمام نیرو‌های وابسته به آن را گروه تروریستی می‌داند و این حق را به نیرو‌های مسلح تمامی کشور‌های دنیا خصوصاً ارتش‌های آزادی‌بخش و جهادی می‌دهد که در برخورد با نیرو‌های نظامی و امنیتی ایالات متحده آمریکا در منطقه غرب آسیا اقدام متقابل نظامی نموده و در صورت دستگیری آن‌ها را جهت محاکمه به کشور جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند.

همچنین کلیه پایگاه‌ها و اموال و دارایی‌های ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش در منطقه غرب آسیا فاقد مصونیت تلقی می‌شود و مصادره و تصاحب آن‌ها حق مسلم کشور‌های منطقه دانسته می‌شود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز 8 آوریل اعلام کرد که واشنگتن، سپاه را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала