ممنوعیت ورود سعودی ها به آمریکا

© Depositphotos.com / Teamtimeوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا 16 سعودی را در فهرست ممنوع الورودی ها قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به بیانیه دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، شناسایی این افراد تحت بخش 7031 وزارت خارجه آمریکا مربوط به اقدامات خارجی و برنامه های مرتبط انجام شده است.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد 16 تبعه سعودی را که در قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی نقش داشته اند، در فهرست ممنوع الورودی ها قرار داده است.

سپاه پاسداران ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
واهمه آمریکا از سپاه پاسداران

سعود القحطانی، ماهر مطرب، صلاح توبایجی، مشال البستانی، نیاف العریفی، محمد الزهرانی، منصور اباحسین،خالد العتیبی، عبدالعزیز الحوساوی، ولید السحری، ثائر الحربی، فهد البلاوی، بدر العتیبی، مصطفی المدنی، سیف القحطانی و ترکی السحری ، 16 نفری هستند که نام آنها برده شده است.

این قانون از وزیر خارجه می خواهد که این افراد و بستگان نزدیک آنها را به صورت عمومی یا خصوصی مورد شناسایی در فهرست ممنوعه قرار دهد.

در مواردی که وزارت خارجه آمریکا اطلاعات قابل اعتمادی درباره مقامات دولت های خارجی به دست آورده است که در فساد یا خشونت علیه حقوق بشری مشخصی دخالت داشته اند، این افراد و بستگان نزدیک آنها به صورت برای ورود به آمریکا مجاز نخواهند بود.

جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی منتقد سعودی برای انجام امور شخصی به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه کشانده شد و در آنجا بر اساس یک برنامه ریزی قبلی توسط عوامل نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به قتل رسید.

مقامات کاخ سفید بر خلاف اطلاعات ارائه شده از سوی مقامات امنیتی این کشور که نشان می دهد این قتل به دستور بن سلمان انجام شده است، حاضر نیستند روابط خود را با ولیعهد سعودی کاهش دهند و او را بابت این جنایت پاسخگو سازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала