مقام ایرانی: ادعای آمریکا درباره شامل نشدن بخش غذایی در تحریم ها دروغ است

© Sputnik / Alexander Kryazhevمقام ایرانی: ادعای آمریکا درباره شامل نشدن بخش غذایی در تحریم ها دروغ است
مقام ایرانی: ادعای آمریکا درباره شامل نشدن بخش غذایی در تحریم ها دروغ است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر جهاد کشاورزی ایران با فریب کاری خواندن ادعای مقام های آمریکایی درباره شامل نشدن مواد غذایی در تحریم ها گفت: با همه امکانات و ابزارها، تحریم در همه بخش ها از جمله غذا اجرا شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی ایران ادعای مقام های آمریکایی را درباره اینکه تحریم شامل غذا نمی شود «فریبکاری» خواند و گفت: با همه امکانات و ابزارها، تحریم در همه بخش ها از جمله غذا اجرا شده است.

وی در ادامه افزود: (مقام های آمریکا) با خروج یک طرفه از برجام، نگذاشتند ایران با پول نفت صادر شده، غذا تهیه کند. از طریق تحریم می خواهند ما را تسلیم خواسته های خود کنند. برخی کشورها مانند آمریکا به دنبال حفظ سلطه خود بر ذخایر غذایی دنیا هستند؛ حتی اگر این کار به قیمت از بین رفتن محیط زیست باشد. بعضی کشورها مانند ژاپن با وجود محدودیت هایی در زمینه خاک همچنان سعی می کنند غذایشان را خود تولید کنند.

توافق هسته ای برجام سال 1394 در پی اجماع جهانی و با تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد بین جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و اعضای گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) امضا شده بود. رییس جمهور آمریکا هجدهم اردیبهشت ماه پارسال خروج از توافق هسته ای برجام را اعلام و دستور بازگشت تحریم ها را در دوره 90 و 180 روزه صادر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала