هشدار وقوع سیلاب در خوزستان

© REUTERS / Tasnim News Agencyسیل در ایران
سیل در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جاری شدن احتمالی سیل شهرهای پایین دست سد کرخه را تهدید می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم،مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی به احتمال بارش‌ها در استان خوزستان، نسبت به وقوع سیلاب در این استان هشدار داد.

وی گفت:« از اواخر روز جمعه سامانه جدیدی از نواحی غربی وارد کشور می‌شود که نوار غربی و استان‌های واقع در محل را درگیر می‌کند و باید مورد توجه قرار گیرد.هرچند این بارش‌ها خیلی شدید نخواهد بود، اما نمی‌توانیم آن‌ها را خیلی ضعیف قلمداد کنیم و نادیده بگیریم، چراکه به‌ دلیل روان‌آب‌های موجود در بخش‌های پایین‌دست این نواحی خطر بروز سیلاب همچنان وجود دارد.

بدیهی است که در فصل بهار وقوع بارش‌های ناگهانی و رگباری به‌طور مکرر دیده شود که خوزستان نیز در شرایط بحرانی امروز از این قاعده مستثنی نخواهد بود، به همین دلیل باید توجه داشته باشیم که این امر به‌علاوه روان آب‌های موجود در شهرهای پایین‌دست استان و همچنین بحث ذوب برف ارتفاعات زاگرس باعث می‌شود خوزستان تا پایان هفته آینده در مرحله هشدار سیل باقی بماند.

با توجه به شرایط مذکور ورودی سدهای استان به‌ویژه سد کرخه همچنان بالاست، پس ناگزیر خروجی سد نیز بالا باید باشد که این شرایط شهرهای موجود در پایین دست سد را مورد تهدید می‌کند.از روز یکشنبه هفته آینده بارندگی در مناطق شمالی مجدداً آغاز خواهد شد که در روزهای یکشنبه و دوشنبه میزان آن در استان‌های مازندران و گلستان تا حد قابل توجهی بالا می‌رود».

در طی دو هفته گذشته، ایران با سیل های شدیدی مواجه شده است که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است. بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق ایران، موجب قطع برق شده است. به گزارش مقامات ایرانی، تا کنون تعداد 57 نفر بر اثر سیل کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала