آمریکا خواهان توقف فوری حمله به طرابلس شد

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaآمریکا خواهان توقف فوری حمله به طرابلس شد
آمریکا خواهان توقف فوری حمله به طرابلس شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا خواستار توقف فوری حمله به طرابلس توسط نیروهای مارشال حفتر شد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام نمود که ایالات متحده از واحدهای ارتش مارشال حفتر خواستار توقف فوری حمله به طرابلس، پایتخت لیبی است.

انتشار نخستین آمار کشته شدگان در درگیری‌های لیبی - اسپوتنیک ایران
انتشار نخستین آمار کشته شدگان در درگیری‌های لیبی

در بیانیه پمپئو آمده است: "ایالات متحده عمیقا نگران جنگ در نزدیکی طرابلس است. ما روشن ساختیم که مخالف حمله نظامی خلیفه حفتر و خواهان توقف فوری عملیات نظامی علیه پایتخت لیبی هستیم. نیروها باید به جایگاه های قبلی خود بازگردند.
وزیر امور خارجه همچنین افزود که هر دو طرف درگیر باید این تشدید خصومت را متوقف کنند. به گفته وی، "حمله نظامی یکجانبه علیه طرابلس، جان افراد غیرنظامی را تهدید می کند و چشم انداز آینده ای بهتر برای همه ساکنین این سرزمین را تضعیف می کند."
به گفته پمپئو ایالات متحده مطمئن است که این درگیری هیچ راه حل نظامی ندارد. "بنابراین، ایالات متحده، همراه با شرکای خود در عرصه بین المللی، همچنان فشار بر رهبران لیبی را برای بازگشت به مذاکرات سیاسی از طریق حسن سلامه، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد ادامه می دهد. تصمیم سیاسی تنها راه متحد کردن کشور است."
پنجشنبه هفته گذشته مارشال خلیفه حفتر به نیروهای خود دستور داد تا برای "آزادی از دست تروریست ها" حمله به طرابلس را آغاز کنند. پیش از این نیز گزارش شده بود که دولت توافق ملی که کنترل پایتخت لیبی، طرابلس را در دست دارد، آمادگی نظامی عمومی را پس از اقدام نیروهای شرقی برای حرکت به سمت غرب را اعلام نموده است.
پس از سرنگونی و قتل مدام قذافی در سال 2011، یک بحران سیاسی در لیبی آغاز شد. در حال حاضر قدرت دوگانه ای در کشور لیبی حاکم است. مجلس انتخاب شده توسط مردم در شرق کشور حاکم است. در غرب، در پایتخت طرابلس، حکومت توافق ملی به رهبری فائز السراج با حمایت از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала