شکایت بانوی مسلمان آمریکایی از ارتش این کشور

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeشکایت بانوی مسلمان آمریکایی از ارتش این کشور
شکایت بانوی مسلمان آمریکایی از ارتش این کشور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک زن نظامی آمریکایی قصد دارد از ارتش این کشور به دلیل عدم موافقت با حجابش شکایت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ABC News، یک زن نظامی آمریکایی قصد دارد به دلیل عدم موافقت با حجاب وی از ارتش آمریکا شکایت کند.

مدل کندال جنر و جی جی حدید در امارات - اسپوتنیک ایران
افراد مشهور حجاب پوش

سیسیلیا والدووینوس هفت سال در نیروی زمینی آمریکا خدمت کرده است و در سال 2016 به اسلام گرویده و از آن به بعد حجاب بر سر دارد. او ادعا می کند که به این خاطر از سال 2018 و از زمانی که وی را به افغانستان فرستادند، حملات به وی شروع شده است. او می‌گوید که همکارانش وی را تروریست، یک عضو گروه "دولت اسلامی" (گروه ممنوعه در روسیه)، نینجا و "دختر با کلاه" نامیده اند.
به گفته والدووینوس، حملات به وی پس از بازگشت وی به ایالات متحده نیز متوقف نشد. در سال 2019، افسر ارشد او را مجبور کرد تا حجاب خود را از سر بردارد تا اطمینان پیدا کند که وی موهایش را درست جمع کرده است. این زن ادعا می کند که به همین دلیل رتبه وی از گروهبانی به متخصص تقلیل پیدا کرده است. به همین دلیل وی قصد دارد از ارتش آمریکا شکایت کند.
در عین حال، نیروهای مسلح آمریکا ارتباط بین کاهش رتبه وی و حجاب او را انکار می کنند: زن به دلیل روابط نامناسب با همکارش متهم شده اما او مسئله را انکار می کند. و در مورد برداشتن حجاب از سر والدووینوس ادعا می‌کنند که موی سر وی منطبق با قانون موجود بر روی سر جمع نشده بوده است و این مسئله هنگامی که او حجاب از سر برداشته تصدیق شده و درست کردن مو توسط خود وی نیز نشانی بر درستی این ادعاست. اما این زن ادعا می‌کند که زیر حجاب خود یک کلاه مخصوص داشته است که با برداشتن حجاب منجر به خراب شدن وضعیت موهایش شده است.

لازم به ذکر است که سربازان زن ایالات متحده مجاز به داشتن حجاب مذهبی خود هستند و برای داشتن حجاب تنها دریافت اجازه از فرمانده مستقیم کفایت می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала