واکنش شینهوا به قرار گرفتن سپاه پاسداران اسلامی در لیست تروریستی

© Fotolia / Boggyواکنش شینهوا به قرار گرفتن سپاه پاسداران اسلامی در لیست تروریستی
واکنش شینهوا به قرار گرفتن سپاه پاسداران اسلامی در لیست تروریستی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شینهوا، خبرگزاری رسمی چین، تصمیم ترامپ مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی را باعث بدتر شدن اوضاع در منطقه اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کرد.

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین، خاطر نشان می کند که بسیاری بر این باورند که حرکت دولت آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه ایران به عنوان یک نهاد مهم نظامی، اوضاع خاورمیانه را پیچیده و بغرنج تر خواهد کرد. همزمان تلویزیون مرکزی چین نیز در تحلیلی تاکید کرد، دولت آمریکا در حال پیشبرد راهبردی است که بر اساس آن مشکلات خاورمیانه بیشتر خواهد شد. در این تحلیل که از "سی سی تی وی 13" پخش شد، امده است: خاورمیانه در سال های اخیر دستخوش تحولات زیادی شده است و هر تحرک نادرستی در این منطقه می تواند اوضاع را بدتر کند. رسانه های چین افزوده اند ،پیش از این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آمریکا هشدار داده بود که چنانچه سپاه را تروریست بداند، ایران نیز دست به اقدامی تلافی جویانه خواهد زد. در پی این اقدام نامتعارف ترامپ، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در نامه ای به رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد شورای عالی امنیت ملی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به "سنتکام" را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.
ترامپ در بیانیه ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، گفت: من امروز بطور رسمی اعلام می کنم دولت من قصد دارد بر اساس بند شماره 219 از "قانون مهاجرت و ملیت" ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله سپاه قدس را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала