سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی

© AFP 2023 / Jim Watson ترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان های تروریستی خارجی وارد کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه کتبی رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اعلام نمود که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست «سازمان های تروریستی خارجی» داخلی خود وارد می کند.

وی گفت:«امروز من رسما اعلام می کنم که دولت آمریکا قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروهای «قدس» را در فهرست «سازمان های تروریستی خارجی» وارد کند.

این گام بیسابقه که تحت رهبری وزارت امورخارجه اتخاذ شده است یک واقعیت است. نه فقط ایران، کشور حامی تروریسم است، بلکه سپاه پاسداران شرکت فعالی در تروریسم دارد و به حمایت و تأمین سرمایه آن می پردازد. سپاه پاسداران به کارزار ترور جهانی خود ادامه می دهد».

ایران بارها اتهامات واشنگتن در حمایت از تروریسم را رد کرده است. در ایران گام در حال تهیه ترامپ را مورد تفسیر قرار دادند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صفحه توئیتر خود درباره احتمال قرار دادن دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا نوشت: «در صورت قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا، نظامیان این کشور را در کنار داعش در فهرست سیاه تروریست‌ها قرار می‌دهیم.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала