توسعه همه جانبه روابط قطر و ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareتوسعه همه جانبه روابط قطر و ایران
توسعه همه جانبه روابط قطر و ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس ایران بر تقویت روابط راهبردی ایران و قطر در همه سطوح تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران که برای شرکت در یکصد و چهلمین اجلاس (IPU) در دوحه به سر می‌برد با عبدالله بن ناصر آل ثانی، نخست وزیر قطر دیدار و گفت‌ وگو کرد.

تکذیب حضور سپاه در قطر - اسپوتنیک ایران
تکذیب حضور سپاه در قطر

رئیس مجلس ایران با اشاه به روابط راهبردی دو کشور و تاکید بر لزوم تقویت این روابط در تمامی سطوح اظهار داشت: امروز امنیت و توسعه قطر، امنیت و توسعه ایران است و ما پشتیبان قطر هستیم.
لاریجانی با اشاره به روابط اقتصادی در حال پیشرفت دو کشور گفت: با درایت مسئولان دو کشور روابط اقتصادی فی‌مابین در حال پیشرفت است و موضوعی که در این میان موثر است؛ تسهیل در صدور روادید و اقامت برای تجار ایرانی است. تجار برای توسعه روابط تجاری خود نیاز به اقامت در قطر دارند که این موضوع باید حل و فصل شود.
نخست وزیر قطر نیز در خصوص صدور اقامت برای تجار ایرانی حاضر در قطر نیز گفت: این موضوع قابل حل است و با توجه به تأکید امیر برای توسعه روابط با ایران قطعاً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
عبدالله بن ناصر آل ثانی در خصوص مواضع دولت ایران در قبال محاصره قطر گفت: مواضع ایران از ابتدای بحران محاصره قطر بسیار مثبت بوده و ما از جانب مردم و دولت قطر از جمهوری اسلامی به خاطر این مواضع تشکر می‌کنیم.
لازم به ذکر است که یکصد و چهلمین اجلاس (IPU) با حضور نمایندگان پارلمان‌های 180 کشور در دوحه در حال برگزاری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала