خطر خریداری اس 400 توسط ترکیه برای امریکا

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر خطر خریداری اس 400 توسط ترکیه برای امریکا
خطر خریداری اس 400 توسط ترکیه برای امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه امریکایی Air Force Times می نویسد استفاده ترکیه از جنگنده های امریکایی اف 35 به موازات سامانه های روسی دفاع هوایی اس 400 باعث افشای فناوری های سری این هواپیما های رادارگریز خواهد شد.

اردوغان: ترکیه از خرید اس 400 خودداری نمی کند - اسپوتنیک ایران
اردوغان: ترکیه از خرید اس 400 خودداری نمی کند
به گزارش اسپوتنیک ، نویسنده مقاله منتشره در نشریه امریکایی ادعا می کند سامانه های اس 400 می توانند برای جمع آوری اطلاعات درباره کار اف 35 و دیگر هواپیما های امریکایی مورد استفاده قرار بگیرند و چنین اطلاعاتی در اختیار روسیه قرار بگیرند.
Air Force Times می نویسد سیستم های دیگری نیز می توانند در معرض خطر قرار بگیرند. مثلاً کشور های عضو ناتو از کانال انتقال اطلاعات تاکتیکی به نام Link 16 استفاده می کنند که به هواپیماهای نظامی، ناوها و نیروی زمینی ناتو امکان می دهد اطلاعات را به صورت تقریباً زنده مبادله کنند.
علاوه بر این نیروی هوایی ناتو از سیستم شناسایی هواپیما های خودی و بیگانه موسوم به IFF استفاده می کند. برای پرواز هواپیماهای اف 35 نیروی هوایی ترکیه در ناحیهعملکرد اس 400، این سامانه های ضد هوایی باید به IFF مجهز شوند و این می تواند باعث افشای مشخصات فنی Link 16 و IFF شود.
نشریه امریکایی Air Force Times در پایان می نویسد به این ترتیب ظاهر شدن اس 400 در ترکیه می تواند منجر به آن شود که استفاده از اف 35 از پایگاه هوایی اینجیرلیک ترکیه حتی برای نیروی هوایی آمریکا دشوار شود.
اخیراً سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت:" اگر ترکیه اس 400 را بخرد، جنگنده های اف 35 و سامانه های موشکی پاتریوت را دریافت نخواهد کرد".
قبل از آن وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود خریداری اس 400 از سوی ترکیه باعث خواهد شد واشنگتن فناوری های پیشرفته را به آنکارا واگذار نکرده و عضویت ترکیه در برنامه ساخت جنگنده های امریکایی نسل پنجم اف 35 متوقف شود.
قرارداد تحویل اس 400 به ترکیه باعث بروز بحران دیپلماتیک بین ترکیه و امریکا شده و واشنگتن از انکارا تقاضا کرده به جای اس 400 سامانه های موشکی پاتریوت را خریداری کند.
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.
قرار است ترکیه 4 گردان اس 400 به مبلغ 2.5 میلیارد دلار از روسیه خریداری کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала