مزایای امنیتی حاصل از خرید اس-400 توسط ترکیه

© Sputnik / Mihail Mokrushinمزایای امنیتی حاصل از خرید اس-400 توسط ترکیه
مزایای امنیتی حاصل از خرید اس-400 توسط ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه مزایای حاصل از خرید اس-400 توسط کشورش را اعلام نمود.

به گزارش اسپوتنیک، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه 6ام آوریل اظهار داشت که در نتیجه دستیابی به سامانه زمین به هوای روسی اس-۴۰۰، ترکیه نه تنها از مرزهای خود محافظت می کند، بلکه امنیت کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو را نیز تضمین می کند. 

خطر خریداری اس 400 توسط ترکیه برای امریکا - اسپوتنیک ایران
خطر خریداری اس 400 توسط ترکیه برای امریکا

وی در این خصوص اظهار داشت: البته که ما ابتدا آنها (اس-۴۰۰) را به دست آوردیم تا از مرزهای خودمان در برابر حملات از خاک سوریه محافظت کنیم. اما ما همچنین از مرزهای اتحادیه اروپا و ناتو محافظت خواهیم کرد. سیستم های اس-۴۰۰ در ماه جولای سال جاری عرضه خواهند شد. ما قصد نداریم از آنها صرف نظر کنیم.
چلیک همچنین یادآور شد که ترکیه، مانند یونان که اس-300 خریداری کرده است، عضو ناتو است. "چرا این باید برای ما یک مشکل محسوب شود؟ ترکیه یک کشور مستقل است، ممنوع کردن استفاده از اس-400 برای ما کار غلطی است."
پیش از این روزنامه The Military Times اعلام کرده بود که خرید اس-400 توسط ترکیه می تواند منجر به افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده مربوط به فناوری جنگنده "نامرئی" آمریکایی اف-35 و دیگر سیستم های مهم ناتو شود. به گفته نویسنده این مقاله، اس-400 می تواند برای جمع آوری و انتقال اطلاعات در مورد اف-35 و سایر هواپیماهای ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد.
بزرگترین قرارداد عرضه اس-400 بین مسکو و آنکارا در سال 2017 منعقد گردید. ایالات متحده بارها به بهانه تهدید ناتو با این توافقنامه مخالفت کرده و خواستار انصراف ترکیه از این سیستم و استفاده از سیستم دفاع هوایی موشکی پاتریوت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала