اعلام آمادگی روسیه و ارمنستان برای کمک به سیل زدگان در ایران

© REUTERS / Tasnim News Agencyاعلام آمادگی روسیه و ارمنستان برای کمک به سیل زدگان در ایران
اعلام آمادگی روسیه و ارمنستان برای کمک به سیل زدگان در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه و وزارت امور خارجه ارمنستان برای کمک به قربانیان سیل بزرگ در ایران اعلام امادگی نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت وزارت امور خارجه روسیه، روسیه با همکاری همتایان ارمنی خود اعلام امادگی خود را برای کمک به قربانیان سیل در ایران ابراز داشت.

اگر به قوانین طبیعت احترام گذاشته شود سیل ها مفید خواهند بود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اگر به قوانین طبیعت احترام گذاشته شود سیل ها مفید خواهند بود

در این بیانیه امده است: "با توجه به درخواست طرف ایرانی، نیروهای وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه با همتایان خود در کشور ارمنستان، امادگی خود مبنی بر ارسال 4 هزار بسته کمکی (پتو، چادر و دیگر مایحتاجات حیاتی) را با کمک نیروهای وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه و وزارت امور خارجه ارمنستان، به هزینه روسیه به ایران ارسال می کند".

در ادامه این بیانیه آمده است: "بارندگی های شدید در ایران همچنان ادامه دارد و سیل و سیلاب های ناشی از آن منجر به قربانی شدن، از جمله مرگ 63 نفری شده است که  آسیب جدی به بخش کشاورزی، زیرساخت ها و ساختمان های مسکونی در بیشتر استان های ایران را به همراه داشته است. ما بدینوسیله همدردی و حمایت خود ر از تمامی مردم جمهوری اسلامی ایران بیان می کنیم و آرزوی غلبه بر نابسامانی های بوجود امده در این کشور دوست را خواستار هستیم".

 

اخیراً  ایران با سیل های شدیدی مواجه شده است که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است. بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق ایران، موجب قطع برق شده است. به گزارش مقامات ایرانی، تا کنون تعداد 70 نفر بر اثر سیل کشته شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала