واکنش ظریف به اظهارات متناقض وزیر خارجه امریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر به اظهارات متناقض مایک پمپئو که یک روز ایران را در آستانه فروپاشی و روز دیگر آن را قدرت بزرگ تهدید کننده ناتو توصیف می کند، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف در این پیام آورده است: «تغییر ناگهانی عالی: یک روز آمریکا مدعی است که ایران در آستانه فروپاشی و روز دیگر ما را به عنوان قدرت بزرگ تهدید کننده ناتو به تصویر می کشد.
وی افزود: پمپئو و رئیسش با استفاده از هر رویدادی، ادعاهای متناقض دارند. در مقابل، ایران پیوسته مسئولانه و صلح طلب است. 
مایک پمپئو روز پنج شنبه (14 اسفند 98) در سخنرانی آغازین نشست وزیران خارجه ناتو گفت: ما تلاش می کردیم که سپری در برابر تجاوز ایجاد کنیم که عملی شد و 70 سال به خوبی این کار را انجام دادیم. توانستیم از طریق ناتو 'صلح و قدرت' را حفظ کنیم. از طریق ناتو با تهدیدهای چین، روسیه و ایران مقابله کردیم. ناتو بزرگترین سپر در برابر شوروی و گسترش کمونیسم بوده است. در همین مدت با تقویت نظامی که از سوی ریگان انجام شد، شوروی از هم فروپاشید. ما باید ناتو را برای مقابله با تهدیدهای نوظهور تطبیق دهیم. ما باید این کار را به خصوص در این دوران جدید رقابت قدرت بزرگ در مقابل روسیه، چین و جمهوری اسلامی ایران ادامه دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала