ادامه یافتن مبارزه توسط ارتش ملی لیبی تا آزادی طرابلس

© REUTERS / Esam Omran Al-Fetoriادامه یافتن مبارزه توسط ارتش ملی لیبی تا آزادی طرابلس
ادامه یافتن مبارزه توسط ارتش ملی لیبی تا آزادی طرابلس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده ارتش ملی لیبی از ادامه یافتن مبارزه تا آزادی طرابلس از دست ستیزه جویان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام نمود که وی همچنان به مبارزه علیه گروه های مسلح که طرابلس را تحت کنترل خود دارند، ادامه خواهد داد.
دبیر کل سازمان ملل متحد و نماینده ویژه این سازمان در امور لیبی روز جمعه در مقر خلیفه حفتر در شهر رجما واقع در شرق این کشور حضور یافتند.

ورود رهبران القاعده به غرب لیبی - اسپوتنیک ایران
ورود رهبران القاعده به غرب لیبی

در بیانیه ارتش ملی لیبی آمده است: فرمانده ارشد، مارشال خلیفه حفتر، به به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت که او تا آزادی طرابلس از گروهک‌های ستیزه جو که از ساکنان این شهر تغذیه می‌کنند، همچنان به مبارزه ادامه خواهد داد.
پیشتر گوترش اعلام کرده بود که قصد دارد از طرابلس خارج شود و از طبرق و بنغازی بازدید کند.
احمد المسماری، سخنگوی ارتش لیبی روز جمعه گفت که ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی مارشال خلیفه حفتر از چندین جهت به پایتخت، طرابلس حملاتی را انجام داده است، اما ارتش هنوز وارد پایتخت نشده است. وی همچنین افزود که تاریخ اتمام این عملیات را با توجه به شرایطی موجود نمی‌تواند اعلام کند اما تأیید کرد که این عملیات تا محقق شدن تمامی اهداف ادامه پیدا خواهد نمود.
پس از سرنگونی محمد قذافی در سال 2011 بحران سیاسی در لیبی آغاز شد. هم اکنون دو قدرت بر کشور حکومت می کنند. در شرق لیبی، پارلمان منتخب مردم حکومت می کند و در غرب در پایتخت طرابلس دولت توافق ملی به ریاست فائض سراج حکومت می کند که تحت حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است.
مقامات لیبی شرقی بطور مستقل عمل می کنند و با ارتش ملی لیبی همکاری می کنند که در حال جنگ فرسایشی با شبه نظامیان است. سازمان ملل پیشنهاد می کند در بهار سال 2019، انتخابات سراسری در لیبی برگزار شود تا ارگان های مشروع و برسمیت شناخته شده تشکیل شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала