درخواست جدید ترزا می از اتحادیه اروپا

© AFP 2023 / Jack Taylorدرخواست جدید ترزا می از اتحادیه اروپا
درخواست جدید ترزا می از اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترزا می، نخست وزیر انگلیس در نامه‌ای به رئیس شورای اروپا درخواست تمدید مهلت برگزیت را کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ترزا می، نخست وزیر انگلیس طی نامه‌ای به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا خواستار تمدید مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا تاریخ 30 ژوئن 2019 (9 تیرماه) شده است.

روز گذشته مجلس عوام انگلیس از نخست وزیر محافظه کار این کشور خواست تا از اتحادیه اروپا برای تمدید مهلت اجرایی شدن برگزیت، زمان بیشتری بخواهد اما هنوز معلوم نیست اتحادیه اروپا با این درخواست موافقت کند. این در حالی است که یک مقام عالی رتبه اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که رئیس شورای اروپا احتمالا طرح تعلیق خروج انگلیس از این اتحادیه به شکلی «منعطف» و به مدت 12 ماه را مطرح خواهد کرد.

یورونیوز در گزارش خود اعلام کرد که پیشنهاد تعلیق «انعطاف پذیر» برگزیت روز جمعه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد. به گفته این مقام عالی رتبه اتحادیه اروپا براساس پیشنهاد فوق بریتانیا امکان خروج از اتحادیه اروپا پیش از پایان مهلت 12 ماهه را خواهد داشت. قرار است پیشنهاد تعلیق «انعطاف پذیر» برگزیت روز 10 آوریل در اجلاس اتحادیه اروپا به ترزا می ارائه شود. در صورت پذیرش پیشنهاد اتحادیه اروپا از سوی لندن، بریتانیا مجبور به برگزاری انتخابات اروپا در ماه مه سال جاری میلادی خواهد شد. مجلس عوام بریتانیا تاکنون سه بار با توافقی که نخست وزیر کشور با اتحادیه اروپا در مورد برگزیت به دست آورده مخالفت کرده است. این در حالی است که پارلمان بریتانیا همچنین با همه پیشنهادات جایگزین تاکنون مخالفت کرده است. ترزا می و جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف کارگر در حال مذاکره در مورد ارائه طرحی مشترک در مورد برگزیت هستند. هر دو طرف مذاکرات انجام شده را «سازنده» توصیف کرده اند. با این حال تاکنون توافقی بین دولت محافظه کار بریتانیا و حزب اصلی مخالف دولت به دست نیامده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала