پیش بینی بارش‌ دوباره باران‌ های سیل‌آسا در ایران از فردا

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی بارش‌ دوباره باران‌ های سیل‌آسا در ایران از فردا
پیش بینی بارش‌ دوباره  باران‌ های سیل‌آسا در ایران  از فردا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با ورود سامانه بارشی جدید از عصر امروز جمعه ۱۶ فروردین ماه، برخی از استان‌های ایران شاهد آغاز موج جدید "بارش‌ باران‌‌های سیل‌آسا" از فردا خواهند بود.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ؛ سامانه بارشی جدیدی از عصر امروز جمعه 16 فروردین ماه وارد ایران می‌شود که طی روز‌های شنبه و یکشنبه در سطح کشور فعال خواهد بود.
بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که در غرب و جنوب غرب کشور شامل استانهای کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر‌، شمال فارس بارش باران بین 10 تا 35 میلی متر رخ دهد همچنین با حرکت این سامانه به سمت شمال شرق کشور از بعد از ظهر فردا شنبه 17 فروردین تا بعد از ظهر روز یکشنبه، بارش باران در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی سمنان پیش‌بینی می‌شود.
انتظار می‌رود بیشینه بارش در این مدت در شمال غرب خراسان رضوی به 30 تا 50 میلی متر برسد و موجب سیلابی شدن موقت مسیلها در این منطقه شود، گر چه این سامانه بسیار ضعیف‌تر از سامانه‌های اخیر است اما با توجه به حجم روان‌آب رودخانه‌ها و مخازن سدها‌، توصیه می‌شود سازمان‌های مرتبط با مدیریت منابع آب تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات ناشی از سیلاب احتمالی به‌عمل آورند.
اخیراً ایران با سیل های شدیدی مواجه شده است که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است. بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق ایران، موجب قطع برق شده است. به گزارش مقامات ایرانی، تا کنون تعداد 70 نفر بر اثر سیل کشته شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала