خلیفه حفتر دستور حمله به طرابلس را صادر کرد

© REUTERS / Ismail Zitounyفرمانده ارتش ملی لیبی دستور حمله به طرابلس را صادر نمود.
فرمانده ارتش ملی لیبی دستور حمله به طرابلس را صادر نمود. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده ارتش ملی لیبی دستور حمله به طرابلس را صادر نمود.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان فرمانده ارتش ملی لیبی، مارشال خلیفه حفتر، وی به نیروهای خود دستور داد تا برای "آزادی از دست تروریست ها" به طرابلس حمله کنند. 
داعشی ها مسئولیت حمله انتحاری در لیبی را بر عهده گرفتند - اسپوتنیک ایران
داعشی ها مسئولیت حمله انتحاری در لیبی را بر عهده گرفتند
سخنان وی در کانال تلویزیونی به صورت مستقیم پخش می شود. وی در این ویدئو از سکنان لیبی خواست تا «اسلحه خود را کنار بگذارند و پرچم سفید را بر بام خانه ها بالا ببرند».
پیش از این گزارش شده بود که دولت توافق ملی که کنترل پایتخت لیبی، طرابلس را در دست دارد، آمادگی نظامی عمومی را پس از اقدام نیروهای شرقی برای حرکت به سمت غرب را اعلام نمود. 
پس از سرنگونی و قتل مدام قذافی در سال 2011، یک بحران سیاسی در لیبی آغاز شد. در حال حاضر قدرت دوگانه ای در کشور لیبی حاکم است. مجلس انتخاب شده توسط مردم در شرق کشور حاکم است. در غرب، در پایتخت طرابلس، حکومت توافق ملی به رهبری فائز السراج با حمایت از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا است.
پیش از این در خبر ها امده بود که سیف الاسلام پسر معمر قذافی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درخواست کرد از او حمایت کند. چندی پیش پسر رهبر لیبی از زندان آزاد شد و قصد دارد در بهار سال آینده در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала