قاسمی: تحریم های آمریکا مانع رسیدن کمک های خارجی به ایران است

© Photo / IRNAبهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه بیان داشت: آمریکا حساب های هلال احمر را مسدود کرده و بدین ترتیب کمک رسانی از کشورهای دیگر به مردم سیل زده مختل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امورخارجه بیان داشت: آمریکا حساب‌های هلال احمر را مسدود کرده و با این اقدام عملا کمک رسانی از کشور‌های دیگر به مردم سیل زده را مختل کرده است.
بهرام قاسمی در مصاحبه ای با ایرنا خاطر نشان کرد: با توجه به بلوکه بودن حساب‌های هلال احمر هیچ شهروند خارجی یا ایرانی مقیم خارج نمی‌تواند کمکی به مردم سیل زده ارسال کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این اقدام آمریکا در آستانه سالگرد خروج آمریکا از برجام نشان دهنده رویکرد ضد مردمی دولتمردان این کشور علیرغم شعار‌های و ادعا‌های مسخره آنهاست که می‌گویند تحریم‌ها بر ضد مردم ایران نیست و به نفع مردم ایران است.
قاسمی افزود: معمولا حتی در شرایط سخت و اضطراری تمام سیستم‌های بانکی مسدود نمی‌شوند و امکان ارسال کمک‌های بشر دوستانه و انسانی به مردم از طریق نهاد‌هایی مثل صلیب سرخ و هلال احمر فراهم می‌شود، اما آمریکا در یک رویکرد ضد انسانی و ظالمانه تمام مسیر‌های کمک رسانی به مردم سیل زده را مسدود کرده است.

هشدار سازمان مدیریت بحران ایران به ساکنین نیمه غربی ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هشدار سازمان مدیریت بحران به ساکنین نیمه غربی ایران

این مقام وزارت خارجه خاطر نشان کرد: نهاد‌های امداد رسان مثل صلیب سرخ و هلال احمر در روز‌های اخیر اعلام کرده اند نمی‌توانند کمک‌های خود را به هلال احمر جمهوری اسلامی ارسال کنند و به نظر می‌رسد آمریکا در صدد ممانعت از ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم سیل زده است. جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی امداد رسان باید با این اقدام سبوعانه مقابله کنند.
قاسمی با اشاره به حجم بالای خسارات وارد شده به مردم سیل زده در استان‌های مختلف بیان داشت: نهاد‌های امداد رسان داخلی و مردم تلاش می‌کنند خسارت‌های وارد شده به مردم سیل زده را کاهش دهند، ولی تاکنون هیچ کمک خارجی به صورت محسوس دریافت نشده و راهی برای این کمک رسانی وجود ندارد.
وی افزود: لازم است نهاد‌های بین المللی در این زمینه اقدامات عاجل انجام دهند، به ویژه در شرایط کنونی که کمبود برخی تجهیزات مانند بالگرد‌ها محسوس است و تامین این تجهیزات با مشکل مواجه شده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: آمریکا باید پاسخگوی همه عواقب اقدام خود در ممانعت از کمک رسانی به مردم سیل زده ایران باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала