عواقب انفجار سلاح هسته ای در جهان+ویدئو

© AFP 2023انفجار هسته ای
انفجار هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر تمام سلاح های هسته ای جهان منفجر شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به گزارش اسپوتنیک، انفجار همزمان تمام سلاح های هسته ای موجود در جهان مساوی می بود با تقریبا 15 بار فوران آتشفشان کراکاتوا. فورانی که در سال 1883 رخ داد، تا کنون مخرب ترین فاجعه در تاریخ بشریت به حساب می آید.

به گفته کارشناسان و متخصصان هم اکنون در جهان تقریبا 15 هزار کلاهک هسته ای وجود دارد که بخش اعظم آن ها به آمریکا و روسیه تعلق دارد. این زرادخانه اگر منفجر شود، تمام 4500 شهر با ساکنانی از 100 هزار نفر را نابود خواهد کرد. رویهمرفته بیش از 3 میلیارد نفر.

در صورت انفجار تمام سلاح های هسته ای گوی آتشینی به قطر 50 کیلومتر ظاهر خواهد شد که همه چیز در داخل آن خواهد سوخت. موج انفجار همه چیز در مساحت 3 هزار کیلومتر مربع در اطراف خود را محو خواهد کرد. قارچ هسته ای تا ارتفاع  50 کیلومتر بهوا پرتاب خواهد شد که پس از آن زمستان هسته ای طولانی فرا خواهد رسید. با وجود این، در چنین شرایطی نیز انسان از شانس زنده ماندن برخوردار است.

ولی اگر انسان تمام اورانیوم موجود در اعماق زمین را استخراج و از آن سلاح هسته ای بسازد و بعد آن ها را منفجر کند چه خواهد شد؟ تأثیر چنین انفجاری شبیه تأثیر شهاب سنگی خواهد بود که میلیون ها سال قبل بر زمین سقوط کرد و به عصر دایناسورها پایان داد. نسل بشریت از بین خواهد رفت و حتی خدمه ایستگاه بین المللی فضایی نیز خود را در امنیت احساس نخواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала