چهارصد شهر و روستا درگیر بحران سیل در ایران

CC BY 4.0 / Masoume Bahrami/Tasnim News Agency / Flood in Iran (cropped image) چهارصد شهر و روستا درگیر بحران سیل در ایران
چهارصد شهر و روستا درگیر بحران سیل در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور ایران اعلام کرد، 400 شهر و روستا در 15 استان این کشور درگیر بحران سیل است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران ضمن اعلام اینکه کرمانشاه، لرستان و خوزستان و چهارمحال بختیاری، استان هایی هستند که تعداد بیشتری از شهرها و روستاهایشان درگیر سیل می باشد، گفت: تا کنون 78 جاده بین شهری و 2199 جاده روستایی بر اثر سیلاب مسدود شده اند که امدادگران در تلاش برای بازگشایی آنها هستند.

طغیان رودخانه دز + ویدئو - اسپوتنیک ایران
طغیان رودخانه دز + ویدئو
وزیر کشور ایران افزود: 84 پل‌ بر اثر وقوع سیل در دو روز گذشته تخریب شده است و در 15 استان درگیر در حوادث سیل اخیر 141 رودخانه طغیان داشته اند و 409 مورد رانش زمین گزارش شده است که بیشتر رانش ها مربوط به استان چهار محال بختیاری بوده است.

رحمانی فضلی از اسکان موقت حدود 60 هزار خانوار در اماکن امن با تجهیزات لازم خبر داد و گفت: متاسفانه تاکنون حدود بیست مورد گزارش آسیب و جراحات انسانی داشته ایم که از مردم عاجزانه خواستاریم به طور کامل به توصیه‌ها و هشدارهای لازم که از سوی مسئولان ذیربط داده می‌شود توجه کنند تا موجبات آسیب به خود و دیگران نشوند.

وزیر کشور ایران همچنین خبر از دستور به استان‌های اصفهان و مرکزی برای امدادرسانی سریع در قالب کمک‌های مورد نیاز مردم و اعزام ماشین آلات و تجهیزات امدادی به استان لرستان داد.

گفتنی است که در پی بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق ایران، براساس تایید منابع رسمی، تا کنون 42 نفر جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала